VPN router
Fra : Soren Pedersen

Dato : 28-02-06 22:49

Jeg har trasket edbpriser igennnem, uden at kunne finde en DSL rouer der
byder på både VPN router (endpoint) funktionalitet samt trådløs med WPA.
Nogle gode forslag til hvad jeg skal købe hvis det skal være i den
overkommelige prisklasse ? ( Helst ikke over 1000 - 1500,- )

Routeren skal installeres i et mindre firma, hvor en medarbejder skal
have adgang til en server hjemmefra.

Mvh
Søren

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-03-06 09:29

Soren Pedersen <smpFJERN@munchweb.dk> skrev 2006-02-28:
> [...]
> Nogle gode forslag til hvad jeg skal købe hvis det skal være i den
> overkommelige prisklasse ? ( Helst ikke over 1000 - 1500,- )

Hvis du med endpoint mener VPN server så tror jeg ikke jeg har set det
til den pris, især ikke med WLAN.

Jeg tror det billigste vil være at købe en lille PIX eller Zywall og
hægte et access point på dem.

Hvis du vil have VPN plus WLAN er det billigste af de ordenlige
produkter jeg kender (men der er sikkert andre) en trådløs Sonicwall, fx
TZ150W.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-06 13:21

> Jeg tror det billigste vil være at købe en lille PIX eller Zywall og
> hægte et access point på dem.

Zywall 2W ? Den er vist ikke meget over 1500 excl moms.

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-03-06 20:30

Anders Majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev 2006-03-06:

> Zywall 2W ? Den er vist ikke meget over 1500 excl moms.

Ok, den kendte jeg ikke.

med mindre andet er angivet.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 14:10

Martin Schultz wrote:

> Ok, den kendte jeg ikke.

2W er udgået.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-03-06 23:00

On Tue, 28 Feb 2006 22:48:48 +0100, Soren Pedersen
<smpFJERN@munchweb.dk> wrote:

> [...]
> Nogle gode forslag til hvad jeg skal købe hvis det skal være i den
> overkommelige prisklasse ? ( Helst ikke over 1000 - 1500,- )

En Cisco 800 router kan gøre det, men ikke til den pris.
Se evt. www.cisco.com/go/800

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Benny Amorsen

Dato : 02-03-06 09:32

> [...]
SP> trådløs med WPA. Nogle gode forslag til hvad jeg skal købe hvis
SP> det skal være i den overkommelige prisklasse ? ( Helst ikke over

Et linjemodem plus en Linksys efter eget valg er nok et godt bud i den
prisklasse

Hvis det absolut skal være med indbygget linjemodem, så er der
Draytek, men deres interoperabilitet (godt dansk ord søges) er ikke
perfekt.Der er også Linksys WAG54G. Jeg har haft problemer med
wireless på WAG54G, men for andre kører det perfekt. Måske har Linksys
fixet det...

/Benny