Firewall, hvilken til eksperter ?
Fra : Anonym

Dato : 25-02-06 20:58

Hvilken softwarefirewall kan tillade/blokere de trediepartsforbindelser
som et domæne loader på port 80 ?

Eksempel:
Jeg browser et domæne, hvorefter firewall'en spørger om jeg vil
acceptere forbindelse til domænet og jeg svarer ja, men firewall'en
spørger ikke om jeg vil forbinde til alle de domæner/IP-er som det
besøgte domæne også vil tvinge min computer til at forbinde til. Det
er f.eks doubleclick, gallup, googlesyndicate, osv jeg vil blokere for.
Jeg vil kun loade deres websted, men vil ikke logges, udspioneres og
deltage i deres statistikker.

PS lokale proxyes kan kun filtrere hvis man i forvejen kender domæne
og ip, så det er ALT for besværligt at konfigurere hver gang man
browser et nyt sted.

Nogen forslag ?

Firewall'en må også gerne have FULD packetsniffer.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-02-06 01:25

Anonym wrote:
> [...]
> besøgte domæne også vil tvinge min computer til at forbinde til. Det
> er f.eks doubleclick, gallup, googlesyndicate, osv jeg vil blokere for.

De fleste dynamiske sites har en selvstændig server til statiske medier,
vil du således også blokere for media?

> Jeg vil kun loade deres websted, men vil ikke logges, udspioneres og
> deltage i deres statistikker.

Så lad vær med at hente deres websted!

Selvom du implementere ovenstående (hvilket en fornuftig browser
opsætning kan hjælpe dig med), bliver du logget.

Fra : Alex Holst

Dato : 26-02-06 03:43

Anonym wrote:
> Jeg vil kun loade deres websted, men vil ikke logges, udspioneres og
> deltage i deres statistikker.

Når du besøger et websted er det normalt at din HTTP request bliver
logget og brugt til statistikker af forskellig art. Jeg kender kun til
ét website der ikke gemmer en log over dets besøgende.

Jeg ved ikke hvad du mener med "vil ikke udspioneres".

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk