System Monitor: potentially rootkit-masked~
Fra : Søren

Dato : 23-02-06 19:56

Hej,

Ja ovenstående besked får jeg fra Spy Sweeper, og det er vældig fint - den
30.874 traces bliver slettet, men når jeg booter XP kan jeg se at de bliver
genskabt / XP skriver at den ikke kan sletter dem. Der udover er der en
ekstra bonus jeg har ikke adgang til disse to mapper: "C:\My Documents\cms\"
og "C:\My Documents\Min musik" - og heller ikke til at tildele andre
adgangskrav eller slette (har også prøvet i DOS). + Nu kan jeg kun kopiere
to filer adgangen på mit interne netværk før at jeg for en besked om at det
ikke findes mere (og det er ikke trådløst).

Jeg har scannet med alverdens programmer men kun Webroots Spy Sweeper finder
denne system monitor, så er der ikke nogen her inde der har nogle gode råd?

- På forhånd tak!

--
Best regards / Med venlig hilsen,
Søren R. Møller

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 23-02-06 23:10

"Søren" <some@where.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har scannet med alverdens programmer men kun Webroots Spy Sweeper
> finder denne system monitor, så er der ikke nogen her inde der har nogle

Har du prøvet at slette dem i fejlsikret tilstand og med systemgendannelse
slået fra?
mvh / Bjarne

Fra : Søren

Dato : 24-02-06 09:43

"Bjarne Christensen" <bjach-remove-@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren" <some@where.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at slette dem i fejlsikret tilstand og med systemgendannelse
> slået fra?
> mvh / Bjarne

Ja, og har også prøvet at scanne i fejlsikret tilstand, derudover er min
systemgendannelse aldrig slået til.
Men ellers tak.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 24-02-06 12:03

> "Bjarne Christensen" <bjach-remove-@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Ja, og har også prøvet at scanne i fejlsikret tilstand, derudover er min
> [...]
Her står der en masse om dit problem
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=0,6&TOPIC_ID=22547𧴭

mvh / Bjarne

Fra : Søren

Dato : 24-02-06 13:52

> "Søren" <some@where.invalid> skrev i en meddelelse

> Her står der en masse om dit problem
> http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=0,6&TOPIC_ID=22547𧴭
>
> mvh / Bjarne
Tak, jeg prøver lige deres forslag

Fra : Søren

Dato : 27-02-06 12:07

> "Bjarne Christensen" <bjach-remove-@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Tak, jeg har prøvet alt (efter hånden!) efter at være lukket ned kommer den
bare igen (og ja spywarefris ting virkede heller ikke)

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 27-02-06 21:50

> Tak, jeg har prøvet alt (efter hånden!) efter at være lukket ned kommer
> den bare igen (og ja spywarefris ting virkede heller ikke)
Det er en grim en du har reddet dig.
Det bliver vist ikke nemt at slippe af med den
Du har vel holdt din windows opdateret?
Jeg ved ikke om der er hjælp at hente her
Det bruger jeg af og til for at se hvordan min PC har det
man skal opgive email og vælge et password.
http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/default.asp

Har du prøvet Microsofts egen antispyware?
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/default.mspx

måske?
http://www.microsoft.com/security/malwareremove/default.mspx

Bjarne

Fra : Søren

Dato : 28-02-06 18:12

"Bjarne Christensen" <NoName-@Virker-Ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man skal opgive email og vælge et password.
> http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/default.asp
>
> Har du prøvet Microsofts egen antispyware?

Jo tak - Pitstop var ny, men uden help - jeg fandt dog en løsning på mit
problem: Den er at bruge EasyRecovery til flytte de mappe jeg ikke har
adgang til over til en anden HD, derefter at flytte de resterende data,
formatere HD'en. Derefter er der kun ca. 5000 traces af rootkits tilbage som
SpySweeeper kan fjern (og de kommer ikke igen). - Men ellers mange tak
hjælpen

-Søren

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 28-02-06 22:56

> [...]
> som SpySweeeper kan fjern (og de kommer ikke igen). - Men ellers mange tak

Det var da godt
Jeg håber aldrig at jeg får den Sa...
Der er nogen Spyware programmer der er så frække
at de prøver på at installere en, bare for at man skal
købe deres program. for at få den fjernet igen.
Bjarne

Fra : Bitflux

Dato : 01-03-06 19:33

Bjarne Christensen skrev:
> [...]
> at de prøver på at installere en, bare for at man skal
> købe deres program. for at få den fjernet igen.

Hej
Min kæreste fik hevet sådan en fætter ned på sin kværn og det tog mig 2
dage at fjerne den - det der tog længst tid var at finde den DLL der
lavede møget og derefter i med Windows cd'en og starte op med prompt for
at fjerne den - de havde lavet den selv installerende, så lige så snart
jeg slettede den, så blev den genoprettet - det samme med registry nøglerne.
Det var et site som du nævner den Bjarke - de er kort og godt modbydelige.

Bitflux

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 02-03-06 12:18

> [...]
> nøglerne.
> Det var et site som du nævner den Bjarke - de er kort og godt modbydelige.

Nemlig
Man skal blive i sin seng, og ikke tænde for andet end fjernsynet.
Bjarne