Lille box til Linux firewall
Fra : Sophus Vørsing

Dato : 20-02-06 19:24

For et stykke tid siden (+1 år?) var der et indlæg der beskrev en lille sød
boks med op til 4 LAN interfaces, lavt strømforbrug, perfekt til at køre en
Linux FW på. Er der nogen der kan lede mig i rigtig retning?

Mvh Sophus

Fra : Mathias Mejborn

Dato : 20-02-06 19:50

Sophus Vørsing skrev:
> [...]
> boks med op til 4 LAN interfaces, lavt strømforbrug, perfekt til at køre en
> Linux FW på. Er der nogen der kan lede mig i rigtig retning?

Jeg tror måske du skal se på IPtables.

Mathias Mejborn

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-06 19:53

Den Mon, 20 Feb 2006 19:49:58 +0100 skrev Mathias Mejborn:

> Jeg tror måske du skal se på IPtables.

LOL... Prøv lige at læse spørgsmålet igen.

Mvh
Kent

Fra : Mathias Mejborn

Dato : 20-02-06 21:36

Kent Friis skrev:

> LOL... Prøv lige at læse spørgsmålet igen.
>
> Mvh
> Kent
Sorry læste det som om at han søgte noget FW software, beklager.

Mathias Mejborn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-02-06 20:03

Soekris ? http://www.soekris.com

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-02-06 20:03

"Sophus Vørsing" <sophus.vorsing@FJERNMIGtiscali.dk> wrote:

>For et stykke tid siden (+1 år?) var der et indlæg der beskrev en lille sød
>boks med op til 4 LAN interfaces, lavt strømforbrug, perfekt til at køre en
>Linux FW på. Er der nogen der kan lede mig i rigtig retning?

Mon ikke det var en mini-ITX løsning...

Via har en lang række mini-ITX kort som er eminente i den sammenhæng.
Der er f.eks modeller med dobbelt netværks interface. Alternativt kan du
bare supplere med et 4 ports PCI-netkort....

<mlr>

Fra : Alex Holst

Dato : 20-02-06 23:29

   http://cortexsystems.dk/shop/net4501_en/?currency=DKK

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 22-02-06 13:02

Tak for alle input, det var netop Soekris maskinen jeg tænkte på.

Mvh Sophus