Beskyttelse af mappe med password
Fra : Martin Schmidt

Dato : 19-02-06 17:47

Hej læser

Jeg har windows XP på min computer. Er det muligt at forsyne en mappe i
Windows XP med et password, så det kun er muligt at se indholdet af mappen,
hvis et givet password leveres?

På forhånd tak.

Martin

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 21-02-06 11:37

"Martin Schmidt" <redfish@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har windows XP på min computer. Er det muligt at forsyne en mappe i
> Windows XP med et password, så det kun er muligt at se indholdet af

Som jeg ser det har du 2 muligheder.

1) Opret flere konti i XP. Er der en mappe du så kun selv ønsker at have
access til, vælger du egenskaber/deling for denne og vælger "gør mappen
privat". Bemærk at handlingen forudsætter at filsystemet er NTFS.

2) Installer en stump software til det, men der har jeg ingen erfaringer at
gøre godt med.

/ Michael...

Fra : ck

Dato : 21-02-06 16:21

> [...]
>
> Jeg har windows XP på min computer. Er det muligt at forsyne en mappe i
> Windows XP med et password, så det kun er muligt at se indholdet af

Du kan kryptere din mappe eller filer, der findes nogle gratis nemme
programmer på nettet, F.eks dette
http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=555

MVH CK