Ny signatur
Fra : Flemming

Dato : 19-02-06 15:23

Jeg har fået en mail fra TDC om at jeg skal forny min digitale signatur. Så
er det jo det undre mig hvorfor, kan den nyværende ikke bare forlænges?,
eller den nye jeg får, hvorfor udløber den allerede i år 2008?
Det betyder jo at jeg skal have adskillelige signaturer liggende for at åbne
gamle ting, som de selv skriver. Det er da helt til hest.
Således har jeg nu 2 signaturer liggende, som hedder det samme, og kan
således ikke vide hvilken en jeg skal logge ind med når jeg kommer til et
web sted med digital signatur... Er det bare mig, eller kunne man virkelig
ikke lave det smartere ?

Mvh. Flemming

Fra : gil

Dato : 20-02-06 10:22

Flemming skrev:
> [...]
> web sted med digital signatur... Er det bare mig, eller kunne man virkelig

Du opgraderer/fornyer og alt er som før, én signatur.

--
gil

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-02-06 23:04

gil wrote:

> Du opgraderer/fornyer og alt er som før, én signatur.

Kan du begrunde din påstand?

Fra : gil

Dato : 22-02-06 10:35

Christian E. Lysel skrev:

> Kan du begrunde din påstand?

At det virker hos mig, er det nok? SUSE 10.0 & Firefox 1.5

--
gil

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 22-02-06 10:41

gil wrote:
> At det virker hos mig, er det nok? SUSE 10.0 & Firefox 1.5

Dvs. du har matriale der er krypteret med en gammel nøgle, som du
kan læse med en ny nøgle.

Hvad forhindre alle og enhver i at læse det samme matriale?

Mit gæt er det ikke er krypteret med den gamle nøgle, eller at
Firefox stadigvæk bruger den gamle nøgle.

Fra : Leif Neland

Dato : 20-02-06 14:35

gil wrote:

> Du opgraderer/fornyer og alt er som før, én signatur.

Har du prøvet det?

Min signatur udløb også, og inden da, gik jeg til TDC.
Jeg så ikke nogen option til at forny den eksisterende, men fik en ny.

Leif

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 21-02-06 07:20

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skriver:

> Min signatur udløb også, og inden da, gik jeg til TDC.
> Jeg så ikke nogen option til at forny den eksisterende, men fik en ny.

Ja, den gamle kan ikke forlænges.

Men hvis du vil læse mails der er krypteret til dig med den gamle
signatur er du nød til også at gemme den gamle; altså to signaturer:
en ny til alt det nye og (mindst) en gammel til alt det gamle.

mvh
/arne
--
Arne Jørgensen <http://arnested.dk/>