Hjææælp
Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 09:17

Hej NG
Efter at have lavet en scanning med programmet A-squared som fandt 3
inficerede filer som den anbefalede at jeg slettede hvilket jeg gjorde er
min computer gået helt død (næsten). 90% af alle programmer kan ikke åbnes,
ikoner og genveje er forvandlet til firkanter. Når jeg prøver at åbne et
program eller genvej popper der en boks op hvor der f.eks. står:Windows kan
ikke åbne filen Windows Mediaplayer .lnk. Den spørger så hvilket program der
har oprettet filen og om windows skal søge efter den automatisk. Hvis jeg
klikker ja til det, kommer man ind på en engelsksproget side og her bliver
det for teknisk for mig. Det lader til at Windows ikke kan åbne lnk.filer og
exe.filer. Hvad er det sket?????????

Håber nogen kan hjælpe

RQ.

Fra : Søren Blom

Dato : 13-02-06 12:41

"Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev
> [...]
> at Windows ikke kan åbne lnk.filer og exe.filer. Hvad er det sket?????????

Nævn altid hvilket Styre system du bruger, men jeg regner med det er Windows
XP.
Har du prøvet at køre en system gendannelse tilbage til et tidspunkt før du
brugte A-squared ?
Prøv at gøre det og reder det dig ud af problemerne, så vil jeg forslå dig i
stedte at bruge
AD-aware fra som du kan hente fra
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Håber det løser nogen af dine problemer

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 13:04

Når jeg prøver systemgendannelse skriver windows at den ikke kan åbne
systemgendannelse.lnk og jeg ved ikke hvilket program der kan. I en anden
gruppe var der en forslog at jeg skulle prøve denne her i KØR
%SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe men exefiler kan jeg heller ikke
åbne.

Fra : Alex Holst

Dato : 13-02-06 14:26

Ralph Qwinten wrote:
> Efter at have lavet en scanning med programmet A-squared som fandt 3
> inficerede filer som den anbefalede at jeg slettede hvilket jeg gjorde er
> min computer gået helt død (næsten).

Er du *helt* sikker på din PC er død?

Der er mange deltagere i gruppen der fastholder at den slags
scannerværktøjer er rigtigt gode løsninger på sikkerhedsproblemer. Jeg
bryder mig ikke om tanken, at noget der betragtes som en god løsning af
så mange mennesker kan sætte en ukyndig bruger i sådan en situation.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 14:59

Hvad vil du så foreslå????

RQ

Fra : Kim

Dato : 13-02-06 15:54

On Mon, 13 Feb 2006 14:58:55 +0100, "Ralph Qwinten"
<dengamlehave@mail.dk> wrote:

>Hvad vil du så foreslå????

Bl.a. at du anvender færre af disse "????",

anvender et mere sigende subjekt end "Hjææælp",

anvender followup-to, når du poster det samme indlæg i flere grupper

og svarer under det, som du citerer.

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/larm.html
og http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html
og http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html .

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Kristian Thy

Dato : 13-02-06 17:23

Quoth Alex Holst:
> [...]
> bryder mig ikke om tanken, at noget der betragtes som en god løsning af
> så mange mennesker kan sætte en ukyndig bruger i sådan en situation.

Du skylder mig et nyt sarkasmometer. Det gamle er lige eksploderet.

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 13-02-06 17:17

Ralph Qwinten wrote:
> Håber nogen kan hjælpe

Prøv at kik i din skraldespand, måske ligger de filer du står og mangler.

Derefter bør du finde ud af hvad din scanner siger til dig, og hvorfor
den siger det.

Hvis du er hel vild med din scanner, bruger du nok din tid bedst på
www.spywarefri.dk

Jeg kan desværrer ikke hjælpe mere, da du ikke giver nogle
informationer, fx hvilke filer du har slettet.