Recovery agent
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 16:45

Hej gruppe

en af mine kammerater har slettet en bruger på sit XP/2003 system, denne
bruger havde en hel del filer (fotos osv) som ikke skulle gå tabt.
skidtet var jo selvfølgelig krypteret... så filerne er nu effektivt væk.

er der nogen af jer der kan pege mig hen imod en god guide der forklarer
noget om at sætte en recovery agent op osv. filerne må _ikke_ gå tabt.

på forhånd tak.
Claus

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Alex Holst

Dato : 10-02-06 17:03

Claus Albæk (Kbh.) wrote:
> [...]
>
> er der nogen af jer der kan pege mig hen imod en god guide der forklarer
> noget om at sætte en recovery agent op osv. filerne må _ikke_ gå tabt.

Din formulering tyder på at du vil oprette en RA så du kan recover
krypteringsnøglen og genskabe filerne. Det kan du ikke. Brugerens
krypteringsnøgle er allerede væk og det samme er filerne.

Hvis du derimod blot vil sætte en RA op så lignende situationer undgås i
fremtiden så kan TechNet hjælpe.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 17:52

Alex Holst wrote:

> [...]
> krypteringsnøgle er allerede væk og det samme er filerne.
>
> Hvis du derimod blot vil sætte en RA op så lignende situationer undgås i

Hej Alex

Tak for svaret, jeg har googlet lidt og det er ret samstemmende med dit
svar. jeg synger den gamle sang om backup for ham istedet.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 10-02-06 20:41

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse news:43ecb4f4$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> er der nogen af jer der kan pege mig hen imod en god guide der forklarer noget om at sætte en recovery agent op osv. filerne må

Kunne man forestille sig man kunne oprette brugeren igen med de gamle
oplysninger evt. - bare et skud i tågen ? Jeg ved ikke hvordan det kryptering
fungerer præcis.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 10:24

Hans M. Pedersen wrote:

> Kunne man forestille sig man kunne oprette brugeren igen med de gamle
> oplysninger evt. - bare et skud i tågen ? Jeg ved ikke hvordan det
> kryptering
> fungerer præcis.

nøp, det er ikke muligt at gøre det på den måde. krypteringsnøglen er
ikke den samme gang fra gang. (det ville også være en voldsom brist
mener jeg)

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...