Fejl i Systemindstillinger: Deling
Fra : Finn Johannessen

Dato : 03-03-06 14:31

Jeg skal lige konstatere, at Firewall er slået til i Deling i
Systemindstillinger. Jeg klikker altså på Deling-knappen. Får følgende
fejlmeddelelse:

Fejl i indstillinger
Kan ikke indlæse Deling

Er der mon én der har en ide til hvordan jeg får det repareret?

Power Mac G4 MDD dual 1.25 GHz / 2 GB RAM / System 10.4.5

Mvh
Finn Johannessen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-03-06 15:33

Finn Johannessen <finnjoNOS@pamget2net.dk> wrote:
> [...]

> Fejl i indstillinger
> Kan ikke indlæse Deling

> Er der mon én der har en ide til hvordan jeg får det repareret?

Der kan være titusionde forskellige årsager til det. Hvad har du lavet
sidst? Har du brugt nogen utilites der har krævet administrator adgang
på det seneste?

Skud i tågen er at du: reparerer tilladelser; nuker alle caches (også
uden for din homemappe); tjekker din disk; kører seneste combinerede
opdatering og ultimativt installerer på ny.

Fra : Finn Johannessen

Dato : 03-03-06 16:58

> [...]
> uden for din homemappe); tjekker din disk; kører seneste combinerede
> opdatering og ultimativt installerer på ny.

Jeg har nu repareret tilladelser, slettet alle caches (user, system,
internet), tjekket min disk med Diskværktøj, samt kørt den seneste
combi-opdatering. Det hjalp desværre ikke, så jeg må nok til at
installere igen. Tak for hjælpen, Morten!

Finn Johannessen

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 03-03-06 17:10

> [...]
> combi-opdatering. Det hjalp desværre ikke, så jeg må nok til at
> installere igen. Tak for hjælpen, Morten!

Prøv at oprette en ny bruger, og se om problemet følger med.

mvh. Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-03-06 20:18

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Prøv at oprette en ny bruger, og se om problemet følger med.

Det gør med 99% sikkerhed, når alle caches er nuket. Alle emner
"Deling" kan dimse med kræver administrator adgang.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-03-06 17:27

> [...]
> combi-opdatering. Det hjalp desværre ikke, så jeg må nok til at
> installere igen. Tak for hjælpen, Morten!

Det ville måske være nemmere hvis du kunne huske havd du har dimset
med som har krævet administratoradgang.

Fra : Finn Johannessen

Dato : 04-03-06 09:05

> Det ville måske være nemmere hvis du kunne huske havd du har dimset
> med som har krævet administratoradgang.

Det er jo lige det med at huske. Ud over Virex 7 DAT-opdateringer kan
jeg ikke erindre, at jeg har installeret noget, der krævede
administratoradgang. Men da problemet//fejlen har været der et par uger,
kan der såmænd sagtens have været noget, som jeg bare ikke kan huske
mere.

Hvor vigtigt er det, at jeg får rettet fejlen straks? Computeren kører
jo ellers ubesværet, så vidt jeg kan bedømme.

Mvh

Finn Johannessen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-03-06 10:09

> [...]

> Hvor vigtigt er det, at jeg får rettet fejlen straks? Computeren kører
> jo ellers ubesværet, så vidt jeg kan bedømme.

Det er ret ligegyldigt med mndre du vil ændre indstillinger på
firewall'en eller en af de servere til som kan startes eller stoppes
fra kontrolpanelet.

Fra : Finn Johannessen

Dato : 04-03-06 11:29

> Det er ret ligegyldigt med mndre du vil ændre indstillinger på
> firewall'en eller en af de servere til som kan startes eller stoppes
> fra kontrolpanelet.

Godt. Så vil jeg vente til jeg får bedre tid med at installere et nyt
system.
Igen: Tak for hjælpen!

Mvh
Finn Johannessen