Opdatere mappers indhold fra server?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-03-06 10:19

På vores Mac'er skal vi ofte logge af serveren og logge på igen for at
mappeindholdet opdateres. På Windows maskiner er der ikke noget problem.
Serveren er både Windows 2003 server og så nogle Synology servere (et
netværks harddisk kabinet med indbygget server).

Er der nogen måde vi kan få OSX til at opdatere mappens indhold automatisk?
Vi kører OSX 10.4.5

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-03-06 11:58

".?o.O Thomas O.o?." <flash4 it.invalid> wrote:
> P? vores Mac'er skal vi ofte logge af serveren og logge p? igen for at
> mappeindholdet opdateres. P? Windows maskiner er der ikke noget problem.

Den sammenligning kan du ikke bruge til noget.

> Serveren er b?de Windows 2003 server og s? nogle Synology servere (et
> netv?rks harddisk kabinet med indbygget server).

> Er der nogen m?de vi kan f? OSX til at opdatere mappens indhold automatisk?
> Vi k?rer OSX 10.4.5

Finder i 10.4 er rimelig god til at opdatere visningen såvel lokalt
som på afp shares. (Jeg går ud fra at du bruger afp og ikke smb eller
nfs.)
Hvis du blot vil tvinge Finder til at opdatere info for ét emne skal
du blot markere emnet. Hvis du vil opdatere hele indholds oversigten
kan du tvinge finder ved at åbne endnu et vindue med emnet, eller ved
at hoppe tilbage og frem i kolonne modus.

At du er nød til unmounte sharet og mounte det igen forkommer at være
unødvendigt.