Program søges til at organisere tanker og ~
Fra : Marianne

Dato : 02-03-06 22:46

Hej

Jeg søger et program, som man kan bruge til at holde styr på ideer, færdige
dokumenter og referencer. Lidt en blanding af MindMap og noget, der kan
bruges til at lave en sammenkædning til eksisterende dokumentfiler. Og ikke
mindst vise det grafisk.

Jeg har et MindMap program, som sådan set er OK, men der skal jeg taste
dokumentnavne ind som tekst med ajourføringsproblemer til følge.

Har kigget og søgt rundt om, men intet springer i øjnene.

Kan nogen af jer anbefale noget? Det behøver ikke være share- eller
freeware.

mvh
marianne

Fra : Terje Rydland

Dato : 03-03-06 07:27

Marianne <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> [...]
>
> Har kigget og søgt rundt om, men intet springer i øjnene.
>
> Kan nogen af jer anbefale noget? Det behøver ikke være share- eller

Jeg bruker DEVONthink.

http://www.devon-technologies.com/products/devonthink/overview.php

Mulig Yojimbo fra BareBones også kan brukes.

http://www.barebones.com/

Dette er program for å holde rede på tanker, ideer, dokumenter,
web-lenker osv.
Kanskje ikke akkurat det du tenker på?
Begge kan lastes ned i prøveversjoner.

Terje

Fra : Marianne

Dato : 03-03-06 11:10

Det var lige, hvad jeg manglede - tak for det!

mvh

marianne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-03-06 08:40

> [...]
> Hej

> Jeg s?ger et program, som man kan bruge til at holde styr p? ideer, f?rdige
> dokumenter og referencer. Lidt en blanding af MindMap og noget, der kan
> bruges til at lave en sammenk?dning til eksisterende dokumentfiler. Og ikke
> mindst vise det grafisk.

> Jeg har et MindMap program, som s?dan set er OK, men der skal jeg taste
> dokumentnavne ind som tekst med ajourf?ringsproblemer til f?lge.

> Har kigget og s?gt rundt om, men intet springer i ?jnene.

> Kan nogen af jer anbefale noget? Det beh?ver ikke v?re share- eller

kig på "Devon Think" eller "Omni Outliner"

Fra : Christian Bech

Dato : 03-03-06 12:07

In article <4407679b$0$24325$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> [...]

> Har kigget og søgt rundt om, men intet springer i øjnene.
>
> Kan nogen af jer anbefale noget? Det behøver ikke være share- eller

Jeg installerede engang Freemind, men jeg har ike brugt det nok til at
kunne vurdere det:

http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page

Fra : Esben

Dato : 03-03-06 13:15

> [...]

> Har kigget og søgt rundt om, men intet springer i øjnene.
>
> Kan nogen af jer anbefale noget? Det behøver ikke være share- eller

Ved ikke helt om det rammer dit behov...

Men jeg sværger personligt til Inspiration(.com)

Men det er så også fordi jeg forlængst har gjort det nødvendige for at
lære progammet at kende (inkl de obligatoriske gennem QuicKeys tilføjede
genveje).

Man kan downloade en måneds demo på siden

dbareudeladmig@get2net.dk

udelad udelad

vh esben

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-03-06 13:22

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> genveje).
>
> Man kan downloade en måneds demo på siden

men Inspiration har ikke sømløs implementering af links og dynamisk
opdatering fra kilde-dokumenter.

Flemming Rubini

Fra : Marianne

Dato : 03-03-06 22:10

> Ved ikke helt om det rammer dit behov...
>
> Men jeg sværger personligt til Inspiration(.com)

Hej

Det ser bestemt (også) godt ud, og det virker nemt at bruge. Må jeg spørge:
Hvilke begræsninger har du mødt i programmet? Jeg kan fx ikke gennemskue, om
det lader sig konvertere til html.

mvh

marianne

Fra : Esben

Dato : 04-03-06 14:00

> Det ser bestemt (også) godt ud, og det virker nemt at bruge.

Det er meget nemt og hurtigt at bruge og man kan så finpudse grafikken
meget langt ned i detaljer. Programmet har ikke udviklet sig så voldsomt
- på den måde vel et niche-produkt.

> Må jeg spørge:
> Hvilke begræsninger har du mødt i programmet?

Altså jeg vil jo gerne have masser af tastaturgenveje, men det klarer
QuicKeys for mig.

Mine behov har mest været til udskrift... - man skal rode lidt med
udskriftsmarginer eller fx paste det ind i Word (ikke eksportere!) og
printe derfra.

>Jeg kan fx ikke gennemskue, om det lader sig konvertere til html.

Du kan eksportere til HTML, men det er ikke noget jeg selv har rodet
med.

Demoen er i øvrigt en fuld demo.

Kopier en JPG du vil bruge og sæt den ind og den bliver til et symbol,
du kan gøre en masse med.

dbareudeladmig@get2net.dk

udelad udelad

vh esben

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-06 15:18

> [...]

> Har kigget og søgt rundt om, men intet springer i øjnene.
>
> Kan nogen af jer anbefale noget? Det behøver ikke være share- eller

tjek evt. <http://www.circusponies.com/>

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.