Lbs vil ikke i dock
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-06 21:40

Jeg har nogle .lbs-filer(*), som jeg grumme gerne kunne tænke mig
at få ned i docken på OS X, men det vil de ikke, og det kan heller
ikke lade sig gøre med en henvisning til dem. Er der ikke et trick
til at få dem ned i docken, så man kan starte dem derfra?

(*) Omnis Studio program-biblioteker.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-02-06 22:07

> [...]
> ikke lade sig gøre med en henvisning til dem. Er der ikke et trick
> til at få dem ned i docken, så man kan starte dem derfra?

Træk i stedet mappen med filerne til docken.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-06 22:52

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Træk i stedet mappen med filerne til docken.

Det kan jeg heller ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Holm

Dato : 28-02-06 22:38

> [...]
> ikke lade sig gøre med en henvisning til dem. Er der ikke et trick
> til at få dem ned i docken, så man kan starte dem derfra?

måske enkelt? men du ved godt at du skal placer dem til højre for
stregen i Docken ?

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-06 22:59

Michael Holm skrev:

> måske enkelt? men du ved godt at du skal placer dem til højre for
> stregen i Docken ?

Næ, det anede jeg ikke. Noget tyder på, at min logiske sans (eller
mangel på samme), overhovedet ikke er på bølgelængde med Apples, men
tak for hjælpen. Nu virker det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Holm

Dato : 01-03-06 09:25

> Næ, det anede jeg ikke. Noget tyder på, at min logiske sans (eller
> mangel på samme), overhovedet ikke er på bølgelængde med Apples, men
> tak for hjælpen. Nu virker det.

ja, jeg forstår heller ikke helt hvorfor de har lavet den begrænsning,
måske er der en teknisk forklaring?
Men lige nu er det sådan at programmer kan lægges til venstre og alt
andet, filer, mapper, server, genveje, bookmarks m.m. lægges til højre.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-06 10:20

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> ja, jeg forstår heller ikke helt hvorfor de har lavet den begrænsning,
> måske er der en teknisk forklaring?

Det er det med garanti ikke. Det er en feature, om den er smart kan
diskuteres.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-03-06 20:56

> [...]

> Men lige nu er det sådan at programmer kan lægges til venstre og alt
> andet, filer, mapper, server, genveje, bookmarks m.m. lægges til højre.

Med mindre man lige tilføjer .app til arkivet, smider det i docken og
fjerner .app igen
= Dockbegrænsning snydt

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-06 21:11

Michael Holm skrev:

> Men lige nu er det sådan at programmer kan lægges til venstre og
> alt andet, filer, mapper, server, genveje, bookmarks m.m. lægges
> til højre.

Det sker bare et eller andet mystisk, hvis .lbs-bibliotekerne startes
fra docken, for så kan brugeren ikke logge på Oracle-serveren pga.
en eller anden SQL-fejl.
Startes de i stedet fra en henvisning på skrivebordet eller direkte
fra programmappen, kan der logges på uden problemer, så den genvej i
docken er droppet igen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-06 22:57

> [...]
> ikke lade sig gøre med en henvisning til dem. Er der ikke et trick
> til at få dem ned i docken, så man kan starte dem derfra?

fejl40

smid den til _højre_ for adskilleren mellem programmer og papirkurv.
Den side er beregnet til dokumenter, mapper osv.