Apple dropper OS X :-)
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-02-06 20:48

Så er John Dvorak igen ude med en af sine vanvittige påstande.
http://www.itavisen.no/php/art.php?id=293313

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-02-06 22:35

On Mon, 27 Feb 2006 20:48:16 +0100, Erik Richard Sørensen wrote:

> Så er John Dvorak igen ude med en af sine vanvittige påstande.
> http://www.itavisen.no/php/art.php?id=293313

Det virker da rimeligt nok .. hvorfor den opstandelse.

Apple har skiftet til intel .. hvorfor ikke Vista?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: http://tidtildsb.dk ::
http://yndigtland.dk ::

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-06 11:01

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Det virker da rimeligt nok .. hvorfor den opstandelse.
>
> Apple har skiftet til intel .. hvorfor ikke Vista?

....eh ... nej vel ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-02-06 23:12

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Apple har skiftet til intel .. hvorfor ikke Vista?

Fordi OS X er Mac'en sjæl. Citat, Steve Jobs.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-02-06 00:31

http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyarchives/789.html

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-06 00:48

Hej Martin

Har set den.

- Men hvad vil han - John Dvorak - egentlig opnå?

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Enslev

Dato : 28-02-06 02:16

> - Men hvad vil han - John Dvorak - egentlig opnå?

15 minutters berømmelse. (for stort ego, for lille hjerne)

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-06 11:01

> Hej Martin
>
> Har set den.
>
> - Men hvad vil han - John Dvorak - egentlig opnå?

kliks ... opmærksomhed ... han ved udemærket godt at han med
usandsynlige påstande kommer på forsiden af alle websites.

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-06 14:25

> kliks ... opmærksomhed ... han ved udemærket godt at han med
> usandsynlige påstande kommer på forsiden af alle websites.

Når det er sagt, bør det nævnes at han faktisk gættede korrekt mht.
Apples skifte til intel.

Hvorfor er der pludselig sådan en opmærksomhed omkring hans seneste
gæt? Det er såvidt jeg husler over en md. siden han skrev det.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-02-06 18:08

> Hvorfor er der pludselig sådan en opmærksomhed omkring hans seneste
> gæt? Det er såvidt jeg husler over en md. siden han skrev det.

Måske fordi det blev nævnt i TWIT (this week in tech) for nogle uger
siden - en meget populær podcast som har Dvorak som en af deltagerne.
Ugen efter kom så joyoftechs tegneserie som der naturligvis
efterfølgende blev kørt noget rundt i under præsentationen af Dvorak i
TWIT 42:
<http://www.podtrac.com/pts/redirect.mp3?http://aolradio.podcast.aol.com
/twit/TWiT0042H.mp3>

(Dvorak har ellers i TWIT sammenhæng haft et andet postulat som
"tagline" idet han kæphøj har sagt at han aldrig fik noget spam.
Efterfølgende blev han længe præsenteret som "John C. - I get no spam -
Dvorak!")

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-06 20:39

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> "tagline" idet han kæphøj har sagt at han aldrig fik noget spam.
> Efterfølgende blev han længe præsenteret som "John C. - I get no spam -

sørgeligt nok er det ret underholdene at høre på når han folder sig ud
.... men meget varm luft ... meget lidt indhold ..

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-06 22:22

> Måske fordi det blev nævnt i TWIT (this week in tech) for nogle uger
> siden

Ok , jeg undrede mig bare fordi den var på slashdot med det samme, og
loadet atiklen på Cnet var så højt at det var svært at komme til at
læse artikelen de første dage. Det plejer at være ensbtydende med at
det diskuteres overalt på internettet.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-06 19:47

Thomas von Hassel wrote:

> kliks ... opmærksomhed ...

Ja, det er jo ikke første gang...

> han ved udemærket godt at han med usandsynlige
> påstande kommer på forsiden af alle websites.

Ikke kun opmærksomhed. Han har direkte været medvirkende årsag til, at
Apple aktierne for en del år siden faldt drastisk, da han var en af dem,
der førte sig frem med, at Apple var i krise, hvilket de så absolut ikke
var, men de kom i en likviditetskrise, bl.a. pga. Dvoraks 'medvirken',
så de - Apple - senere måtte lave den nok så berygtede aftale med Microsoft.

Der er flere af hans slags ude omkring, - Dvorka er en enkelt person,
men når også fx. et så stort netfirma som CNET, som ellers selv påstår,
de er 'Mac friendly', har brugt ham til deres kampagner mod Apple...

Er han sur over, at det ikke blev Dvorak keyboard systemet, der kom til
at være std. på Apples computere eller på computere i det hele taget? -
Mig bekendt er det hans far eller farbror, der udviklede Didvorak QWERTY
og ASERTY systemet... Jeg har på et tidspunkt været tvunget til at bruge
Didvorak, og det er just ikke let at bruge.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-06 22:39

> [...]

> så de - Apple - senere måtte lave den nok så berygtede aftale med Microsoft.

Den historeforvanskning kræver vist en kildehenvisning.

> Der er flere af hans slags ude omkring, - Dvorka er en enkelt person,
> men når også fx. et så stort netfirma som CNET, som ellers selv påstår,
> de er 'Mac friendly', har brugt ham til deres kampagner mod Apple...

At Cnet skulle lave "kampanger" imod Apple lyder helt og aldeles
tåbelig.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-02-06 23:12

> - Men hvad vil han - John Dvorak - egentlig opnå?

Opmærksomhed.

Eller bare bevare sit job som klummeskribent. At det er noget lort han
fyrer af opdager ingen... :p

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 14:12

> Så er John Dvorak igen ude med en af sine vanvittige påstande.
> http://www.itavisen.no/php/art.php?id=293313

Skulle han have haft ret ville der i hvert fald ingen grund være til at
købe en MacIntel ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk