aiff
Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-02-06 22:43

Hvorfor kan jeg ikke længere rippe cd'ere med aiff indhold til iTunes?

Flemming Rubini

Fra : tom

Dato : 24-02-06 01:02

On 2006-02-23 22:42:33 +0100, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> Hvorfor kan jeg ikke længere rippe cd'ere med aiff indhold til iTunes?

hvor kommer du fra ( version af itunes) og hvilken version er du nået til..?
skete det ved/efter upgrade !?
Og hvad bliver du tilbudt i stedet.. aac !?
Har du en roxie et eller andet, tror jeg at du klarer den der!?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-06 10:03

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
> Hvorfor kan jeg ikke længere rippe cd'ere med aiff indhold til iTunes?

er det alle CD'ere det gælder eller blot enkelte modeller?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-02-06 12:35

> er det alle CD'ere det gælder eller blot enkelte modeller?

ikke alle. Jeg får en fejl -50.
Jeg kan ALT+trække aiff filerne ind i iTunes, men jeg kan ikke
konvertere dem. I et enkelt tilfælde kunne jeg efter nogle dage.

Flemming Rubini

Fra : tom

Dato : 24-02-06 14:17

On 2006-02-24 12:35:24 +0100, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> ikke alle. Jeg får en fejl -50.
> Jeg kan ALT+trække aiff filerne ind i iTunes, men jeg kan ikke
> konvertere dem. I et enkelt tilfælde kunne jeg efter nogle dage.

Det lugter da af kopisikring!?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-06 14:38

tom <spam@bam.dk> wrote:

> Det lugter da af kopisikring!?

Som ikke nødvendigvis behøver at være aktiv kopisikring i form af DRM,
sw eller kryptering. En hel del skiver brændes idag så de er sværere at
rippe for optiske drev i computere.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-06 14:27

> ikke alle. Jeg får en fejl -50.
> Jeg kan ALT+trække aiff filerne ind i iTunes, men jeg kan ikke
> konvertere dem. I et enkelt tilfælde kunne jeg efter nogle dage.

beskadigede diske? kopibeskyttelse? slidt drev?

Hvis iTone kan håndtere blot ét spor, ligger din fejl uden for iTone.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-02-06 00:14

> beskadigede diske? kopibeskyttelse? slidt drev?
>
> Hvis iTone kan håndtere blot ét spor, ligger din fejl uden for iTone.

Jeg kom i tanke om at jeg sidst kunne klare det ved at nulstille disk i
iTunes, og herefter er der ingen problemer.

En kammerat peger på at det er transporten over firewire der fejler.
Ærgeligt nok siger han desuden at han bruger adskillige diske og nogle
med billige kabinetter, uden at have problemer nogen sinde, og at det
ser ud til at jeg har et ringe chipsæt i min IcyBox (sidste nye model.)
eller et dårligt kabel, sidstnævnte synes vi dog ser ok ud. Hvis det er
tilfældet så har jeg godt nok haft meget bøvl ved at sætte det sammen
selv.

Men det eneste jeg kan gøre her og nu er: Jeg lader derfor
firewirekablet gå direkte. Før gik det via den første eksterne disk, for
at udelukke støj derfra.

Det virker.

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-02-06 18:04

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:

> ikke alle. Jeg får en fejl -50.

'...can't recognize file format...' dvs., at iTunes ikke genkender
filformatet.

> Jeg kan ALT+trække aiff filerne ind i iTunes, men jeg kan ikke
> konvertere dem.

Der er højst sandsynlig tale om komprimerede AIFC filer og/eller filer,
der indeholder en eller anden form for spærrekode eller accesskode til
en videofil..

> I et enkelt tilfælde kunne jeg efter nogle dage.

Det har jeg også oplevet med en enkelt CD, hvor der ligger både en
spærrekode + en videofil...

Hvis det er den nyeste ver. af iTunes, så er du ikke den eneste, der har
/ har haft disse problemer. Det har været oppe og vende i flere
engelsksprogede Mac grupper. Så vi må nok vente til, der kommer en ny
opdatering...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>