Problemer med DVD
Fra : Kasper Jensen

Dato : 23-02-06 12:03

Hej

Jeg sidder med et problem at jeg netop er blevet færdig med en promotion
DVD, jeg skal sende ud i til temmlig mange forskellige mennesker.
Jeg har brugt programmet iDVD og den kører fint på min powerbook.
problemet er at når jeg forsøger at kører DVD'en på en PC som ikke er
helt ny men heller ikke håbløst gammel går DVD'en i stå midt i filmene.
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor da jeg allerede har set en almindelig
film DVD på PC'en. Det er som om det er for krævende af computeren at
køre min DVD og jeg ville høre om nogen vidste hvorfor det er nemmere
med en med en normal DVD? Mine film har alle været igennem iMovie.

Jeg håber det er nogen som hjælpe da jeg allerede har brugt lang tid på
at lave menuer etc.

på forhånd tak

Kasper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-06 14:26

Kasper Jensen <kasper_jenzen@jubii.dk> wrote:
> [...]

> køre min DVD og jeg ville høre om nogen vidste hvorfor det er nemmere
> med en med en normal DVD? Mine film har alle været igennem iMovie.

Det kan sagtnes være din SW afspiller eller decoder på PC'en den er
gal med. Prøv med en anden SW afspiller.

Fra : Kasper Jensen

Dato : 23-02-06 19:27

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Det kan sagtnes være din SW afspiller eller decoder på PC'en den er
> gal med. Prøv med en anden SW afspiller.

Ja det er det måske nok, men da det er en promotion video sender jeg den
jo ud til et temmelig bredt publikum, med hver deres PC.

Fra : Kasper Jensen

Dato : 23-02-06 19:42

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Det kan sagtnes være din SW afspiller eller decoder på PC'en den er
> gal med. Prøv med en anden SW afspiller.

Det er det måske nok, men da det er en promotion video skal den jo ud
til et bredt publikum som sidder med hver deres PC.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-06 21:37

Kasper Jensen <kasper_jenzen@jubii.dk> wrote:

> Det er det måske nok, men da det er en promotion video skal den jo ud
> til et bredt publikum som sidder med hver deres PC.

Det er svært at garantere sig imod uden at have et bredt udvalg af
hardware og SW at teste på. Det krvæver nok at du tester dine DVD'er på
almindelige standalone afspillere, powerDVD (windows), DVD afspiler
(Mac OS X) samt eks. mplayer og VLC.

Fra : Kasper Jensen

Dato : 02-03-06 00:01

> [...]
> hardware og SW at teste på. Det krvæver nok at du tester dine DVD'er på
> almindelige standalone afspillere, powerDVD (windows), DVD afspiler

Det vil jeg da prøve inden jeg sender alt for mange ud! Det er temmelig
irriterende med de mange video formater. På min gamle promo video CD
brugte BINK som er et format som kunne gemes som exe fil, men nu har jeg
jo mac! Desuden har jeg besluttet at tiden efterhånden må være moden til
DVD! Problemet er at når jeg sender det uopfordret eller lægger det ud
på min hjemmside betragter folk det som en slags reklame og hvis det så
ikke lige virker... Men jeg siger tak for hjælpen! Kasper