Backup 3 og iTunes 6, pas på !
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-02-06 13:08

Her i weekenden ville jeg rydde lidt op i mit musik bibliotek og
samtidig få foretaget en backup at det købte.
I mit iTunes bibliotek har jeg både musik som jeg har købt og musik
importeret fra CD'er og noget som der downloaded.
Egentlig ville jeg godt have alt som jeg ikke havde købt væk.
Backup 3 så ud til at kunne udføre jobbet, så jeg valgte at tage en
backup som hedder "Purchased Music and Video". Den ville jo som der står
tage en backup at det som jeg havde købt, både musik og video.
Jeg fik taget backup og slettede derefter hele mit bibliotek, forinden
havde jeg prøvet at udpakke backup-DVD'en for lige at se om alt var der
og det så sådan ud.
Så kørte jeg en restore fra DVD'en og det gav godt nok alligevel nogle
overraskelser. Hele den gamle spilleliste bliver nemlig ført med over,
så efter restore skal man slette alle de musiknumre som ikke længere er
på harddisken men som stadig er opført på bibliotekslisten. Ok det kan
lade sig gøre men er pænt irreterende.
Nu kommer så den mere alvorlige del af sagen, jeg havde også købt nogle
album hvor der var musikvideo'er på også, bla. The White Stripes og
James Blunt. Disse videoer bliver der ikke taget backup af og man han
kun få dem igen ved at købe hele CD'erne igen... det er altså surt.

Så kære venner, Backup er noget skidt, den tager ikke altid backup af
det hele så enten skal i lave en manuel backup eller også skal i lave en
restore på en anden plads og kontrollere at alt er der som man ønsker.
"Purchased Music and Video" betyder tilsyneladende kun video'er købt
særskilt og ikke viedeo'er som er med i et album.....

Venlige Machilsner
Henry Lerche Madsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-06 13:12

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> writes:

> I mit iTunes bibliotek har jeg både musik som jeg har købt og musik
> importeret fra CD'er og noget som der downloaded.

Det kan iTunes da sæl. Lav en spilleliste med hele biblioteket og bed
om at brænde den som data. Det er klart sjovest med en DVD-brænder...

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-02-06 16:57

> Det kan iTunes da sæl. Lav en spilleliste med hele biblioteket og bed
> om at brænde den som data. Det er klart sjovest med en DVD-brænder...

At brænde smart spillelisten "Indkøb" giver vel den ønskede backup. Jeg
kan i hvert fald se at videoen og den digitale bog som fulgte med Eric
Claptons nyeste udgivelse står opført i min "indkøb" liste.

--
Mvh Martin