Den der usenet news-reader?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-02-06 21:22

Hej alle,

Jeg er jo ved at forberede mit skifte tilbage til min elskede
Mac-platform, og kan simpelthen ikke huske hvad den news-reader hedder,
som jeg plejer at bruge til binære grupper (skal selvfølgelig bruge
"suppen" til tekst grupper :)

Det er en af de mange afarter af News Watcher, og udvikleren stoppede
med at opdatere den for et par år siden, men jeg håber den stadig
virker. Han blev så vidt jeg husker sur over, at den blev postet i
pirat-grupperne og han følte ikke nok personer betalte for den.

Er der nogen der kan huske hvad den hed, og ved om man kan downloade
den endnu? Mit håb er, at han frigav source-koden og andre har
overtaget projektet, man han var meget sart og jeg tror han blev så
fornærmet, at han ikke har gjort det :)

Jeg ved godt der findes mange glimrende news-readere til Mac'en, men
denne var den eneste der passede mig helt perfekt.

Hvis den ikke kan downloades mere, er der så en der har den arkiveret
et sted? Så må I gerne maile den til mig. thomas at boelskifte dot dk

På forhånd tak,
Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-06 21:57

Thomas Boelskifte <thomas.boelskifte@gmail.com> wrote:
> [...]

> virker. Han blev så vidt jeg husker sur over, at den blev postet i
> pirat-grupperne og han følte ikke nok personer betalte for den.

Det var Thooth.

> [...]
> den endnu? Mit håb er, at han frigav source-koden og andre har
> overtaget projektet, man han var meget sart og jeg tror han blev så

Det gjorde han bestemt ikke, tværtimod er han blevet beskyldt for at
have tyvståjålet kode fra YA-newswatcher, som han tidligere havde
vedligeholdt og brugt denne kode i Thooth.
YA-newswatcher var i lighed med MT-newswatcher og Newswatcher-X
freeware basseret på den oprindelige Newswatcher kode som man _ikke_
måtte tage penge for.

Det var vist også én af hans bevæggrunde for at droppe Thooth.

> Jeg ved godt der findes mange glimrende news-readere til Mac'en, men
> denne var den eneste der passede mig helt perfekt.

prøv Unison, den er kommet til siden hen. Det er et ganske nice
Cocoa program som eftrehånden kan håndtere såvel up som download af
binære. SW huset bag <http://Panic.com> labver også en fin ftp klient.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-02-06 23:30

On 2006-02-17 21:57:01 +0100, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Det var Thooth.

Toth, hvis jeg husker ret

<http://www.newsserverguide.de/downloads/index.php?mekat=Newsreader&user_sort_top=&down_id=4&seite=0>
--

Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-06 00:58

> Toth, hvis jeg husker ret

> <http://www.newsserverguide.de/downloads/index.php?mekat=Newsreader&user_sort_top=&down_id=4&seite=0>

Det gør du ikke, den hedder "Thoth". Hvis ellers din proxy er gammel
nok kan du verificere det ved at tjekke url'et:
<http://www.thothsw.com/thoth>

Vil du låne en staveplade?

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-06 16:30

On 2006-02-18 00:58:22 +0100, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> [...]
>>
> gør du ikke, den hedder "Thoth". Hvis ellers din proxy er gammel
> nok kan du verificere det ved at tjekke url'et:

Du har vist ret. Det er svært at huske den engelske stavemåde af de
egyptiske guder. I det mindste er der kun et enkelt o og ikke to, som
du oprindeligt skrev. Det så i hvert fald forkert ud.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-06 17:24

> Du har vist ret. Det er svært at huske den engelske stavemåde af de
> egyptiske guder. I det mindste er der kun et enkelt o og ikke to, som
> du oprindeligt skrev. Det så i hvert fald forkert ud.

Nu må du bestemme dig, skal du låne stavepladen eller ej

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-06 14:17

On 2006-02-18 17:23:42 +0100, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Nu må du bestemme dig, skal du låne stavepladen eller ej

Det tror jeg ikke. Strengt taget aner jeg ikke, hvad en staveplade er.
Sådan nogle havde vi ikke, da jeg gik i skole. Hvis man brugte sådan
nogle i din skole, så er jeg i hvert fald sikker på, at jeg ikke vli
låne den
--
Venlig hilsen
Henrik Münster