Mac og DVB-T
Fra : Mikey

Dato : 17-02-06 20:31

Hejsa alle sammen!

Jeg skal købe en af de nye iBook (når de kommer), og vil i den
forbindelse gerne have en digital tuner, som kan tage DTT-nettet, som
bliver offentlig d. 1 april 2006.

Jeg leder efter den helt rigtige tuner, og der er ikke noget maks
beløb, hvis det bare holder sig inde for rimelighedens grænser. Her
er et par kriterer: Den SKAL have MHP (en teknologi som gør at man kan
"surfe" på TV2 & DR Extra, og andre interaktive ting. Den skal ikke
være alt for stor, og så MÅ den gerne være understøttet af Windows
(kun må, da det ikke er strengt nødvendigt).. Håber I vil bruge tid
på mig
Et par spørgsmål vedr. den digitale antenne:

1. Jeg bor i Svendborg, og der er nogle gange ikke den bedste dækning
på TV2 (der er lidt skygger), og vi har antenne på taget. Der står
inde på digi-tv.dk, at signalerne vil blive udsendt på de nuværende
TV2 master. Tror I at antennen som følger med tuneren er stærk nok
til at modtage DR1, DR2 og TV2?
2. Jeg har selv fundet et par tunere: Miglia Mini-TV, jeg ved bare ikke
om den understøtter MHP, og om man kan tilsutte antennestik, hvis den
medfølgende ikke er god nok? Og Eye TV DTT, og der er de samme
spørgsmål som ved Miglia.

Et helt andet spørgsmål:

Er der nogle der kender en "boks" man kan slutte til en Mac bærbar, og
så putte et HD kabel ind i (f. eks. Playstation 3), jeg ved i hvert
fald at iBook'ene har en opløsning på 1024*768, og det har de nye
99,9% sikkert også, eller ihvert fald højere. Og for at få HD, skal
man minimum have en opløsning på 720 vandrette (eller horisontale?)
linier. Men kræver det noget bestemt??

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-06 22:18

Mikey <moveteam@gmail.com> wrote:
> [...]

> være alt for stor, og så MÅ den gerne være understøttet af Windows
> (kun må, da det ikke er strengt nødvendigt).. Håber I vil bruge tid

Find en dims der er understøttet af Elgato's eyeTV SW.
<http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvmain_compatible>

Om nogen af dem understøtter MHP ved jeg ikke. EyeTV SW'en burde
understøtte det. Desværre har BSD just valgt at satse på "nordig",
hvilket kan være et problem i forhold til såvel kompatibel SW som HW.

> [...]

> om den understøtter MHP, og om man kan tilsutte antennestik, hvis den
> medfølgende ikke er god nok? Og Eye TV DTT, og der er de samme

Det spørgsmål hører hjemme i gruppen: dk.teknik.tv+video - du kan dog
tage et kig på dette dækningskort:

<http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Daekningskort.asp>

I det hele taget bør du kigge digi-tv.dk igennem, jeg tror du kan
finde svar på mange af dine spørgsmål der.

> [...]

> 99,9% sikkert også, eller ihvert fald højere. Og for at få HD, skal
> man minimum have en opløsning på 720 vandrette (eller horisontale?)

Du leder efter et grabberkort, der kan grappe et analogt HDTV signal i
realtime uden at komprimere det? Gelm det med mindre du er millionær.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-06 00:46

> [...]

> om den understøtter MHP, og om man kan tilsutte antennestik, hvis den
> medfølgende ikke er god nok? Og Eye TV DTT, og der er de samme

Såvel Miglia som Elgato DVB dimserne stammer alle fra TerraTec. kanske
det kan hjælpe på din opklaring.