Krympe OS 9 partition
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-02-06 17:13

Jeg er blevet så begejstret for Ubuntu på iMacen at jeg egentlig godt
vil krympe OS 9 parittionen for at få mere plads.

Hvordan gør man det :)
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-02-06 17:18

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Jeg er blevet så begejstret for Ubuntu på iMacen at jeg egentlig godt
> vil krympe OS 9 parittionen for at få mere plads.
>
> Hvordan gør man det :)

Jaja, spørger man får man spørgsmålet klart i sit hovede.

Jeg kan se at Ubuntu har et eksperimentielt program der kan krympe en
OS 9 partition. Er der andre muligheder?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-06 19:08

> Jaja, spørger man får man spørgsmålet klart i sit hovede.

> Jeg kan se at Ubuntu har et eksperimentielt program der kan krympe en
> OS 9 partition. Er der andre muligheder?

Til OS9? hmmm, FWB HarddiskToolkit kunne vist noget sådan i tidernes
morgen. Om det er til at stole på ved jeg dog ikke, du skal envidere
boote maskinen fra en anden disk end den du vil ændre på. Jeg ville
umidelbart prøve ubuntu dimsen.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-06 01:02

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> [...]
> morgen. Om det er til at stole på ved jeg dog ikke, du skal envidere
> boote maskinen fra en anden disk end den du vil ændre på. Jeg ville

Har nu prøvet Ubuntudimsen (parted) og det spillede bare problemfrit.
Den krympede OS 9 partitionen og tillod mig at oprette en
Linuxpartition i det opståede hul. Det virkede meget helstøbt og
tillidsvækkende.