Tomme lydfiler med lyd og fejl-36
Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-02-06 00:35

Hej, jeg har et rigtigt irriterende problem. Efter at have fundet nogle
gamle backup-cd'er frem med lyde er jeg stødt ind i et sært problem. Jeg
får simpelthen fejl -36 (I/O fejl - End of File) når jeg prøver at åbne
dem. Det første der slog mig var at filsystemet var beskadiget - mine
lydfiler (som jeg mener er AIFF filer) fylder noget og kan kopieres (det
tager tid at kopiere dem og der er ingen læse-skrive fejl).

Det som er rigtig sært er at jeg kan "tage info" på filerne og afspille
dem i preview, men quicktime og itunes æder dem ikke. Min egen teori er
at selve lydfilen befinder sig i resourcedelen af filen, for hvis jeg
kopierer dem over på et pc-drev så er "filen" tom, og "._filen" fylder
noget.

Hvordan kan man reparere dette uden at miste noget af lydkvaliteten?

Håber I kan hjælpe .-)

Jeg kan evt. pakke en fil og poste den på web, hvis det kan hjælpe

~ Jørgen

Fra : tom

Dato : 17-02-06 00:50

On 2006-02-17 00:34:40 +0100, tietze@mail.dk (Jørgen Tietze) said:

> [...]
>
> Håber I kan hjælpe .-)
>
> Jeg kan evt. pakke en fil og poste den på web, hvis det kan hjælpe

Prøv lige at tage en tur ud på shareware markedet, og se om nogle af de
mange audioprogrammer derude kan bruges til at spille og evt kopiere
dine audiofiler med.
tjek evt også om du kan gemme som i QT eller eksportere..
Husk at de nok - igen - skal være i .aif og med mindre at der er tale
om prof optagelser i 16bit 44.1 stereo ( hvis de er i stereo)
Et par gode bud:
Spark LE ( ligger på tcelectronic.dk ) eller også er det com !)
Denne version af spark er forældet, og understøttes ikke mere af TC,
til gengæld kan den det du har brug for og en del til.
Tjek evt også på panic.com mener at de har et par programmer du kunne bruge..
( ps)
aner ikke hvad fejlen betyder..
Tom

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-06 01:52

Hej Jørgen

Hvilket program har du brugt til at lave dem med?

Du bå gerne sende mig en fil, - bare den er pakket. Fylder den mere end
10mb, skal du bruge <erikrichard_NOSP@M_gmail.com< ellers
<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk>

Jeg har så mange lydprogrammer, så jeg nok skulle kunne få dem til at
spille korrekt igen...
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-02-06 15:30

Hej, jeg har smidt et stuffit-arkiv her:

http://kujok.dk/enhund.sitx

Jeg troede egentlig det var en aiff fil, men jeg har prøvet med en
GetFileInfo (fra dev toos) og det giver følgende information:

file: "/Users/tietze/Desktop/enhund"
type: "sfil"
creator: "movr"
attributes: avbstclInmedz
created: 01/01/2000 19:10:14
modified: 01/01/2000 19:10:26

Som jeg mistænkte det for er det en lydfil, som er gemt i resource-delen
af filen, altså det man kalder en system 7 lydfil. Så findes der jo
ligepludselig en del programmer der kan håndtere filen

Jeg synes det er yderst mistænkeligt at iTunes insisterede på at åbne
filen uden held, samtidig med at man sagtens kunne afspille den i
preview

~ Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-06 17:02

Hej Jørgen

Jørgen Tietze wrote:
> [...]
> af filen, altså det man kalder en system 7 lydfil. Så findes der jo
> ligepludselig en del programmer der kan håndtere filen

Det er en ganske alm. .sfil - altså en lydfil, lavet af fx. SoundStudio,
SoundWorks, SoundEdit 16, m.fl., men kun programmer til OS 7.x-9.x.
Filen indeholder både resource og data forks.

> Jeg synes det er yderst mistænkeligt at iTunes insisterede på at åbne
> filen uden held, samtidig med at man sagtens kunne afspille den i
> preview

iTunes kan ikke åbne og afspille filen. Det kan derimod Amadeus II. Du
kan hente en demo af Amadeus II på versiontracker, men hvis du har mange
af dem, giver det lidt arbejde at åbne og gemme i andet format.

Den, du har lagt op siger 'En hund' Kan du ikke selv få det til at virke
med Amadeus, så må du godt pakke dem alle og sende til min google
adresse, eller du kan pakke dem i en .sit/.sitx fil og sende linket til
mig, så skal jeg nok konvertere dem.

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-02-06 18:08

> [...]
> med Amadeus, så må du godt pakke dem alle og sende til min google
> adresse, eller du kan pakke dem i en .sit/.sitx fil og sende linket til

Jeg tror vist bare jeg giver dem en tur med soundapp

~ Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-06 18:36

Hej Jørgen

Ja selvfølgelig, SoundApp er endda en af dem, jeg bruger ofte.
mvh. Erik Richard