10.3.9 fra G4 til DualCore G5
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-02-06 19:02

Hej,

Kan det passe, at man ikke kan tage en 10.3.9 fra en G4 og hælde
den på en G5 DualCore med f.eks. CCC og derefter boote til 10.3.9
på G5'eren?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-02-06 19:37

> Hej,
>
> Kan det passe, at man ikke kan tage en 10.3.9 fra en G4 og hælde
> den på en G5 DualCore med f.eks. CCC og derefter boote til 10.3.9
> på G5'eren?

Det kan meget vel passe. Du har to forskellige processorer, der
sandsynligvis har forskellige krav til hvilke systemfiler de skal have
liggende for at kunne boote.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-02-06 19:42

Kaj Christiansen skrev:

> Det kan meget vel passe. Du har to forskellige processorer, der
> sandsynligvis har forskellige krav til hvilke systemfiler de
> skal have liggende for at kunne boote.

Hvis det er tilfældet, så er jeg ret meget på spanden.
Har tidligere flyttet både 10.3.x og 10.4.x fra G4'ere til de
ældre G5'ere Dual-maskiner og også den anden vej, men det tyder
indtil videre på at være umuligt til de nyere Dual Core.

Den viser blot et skilt med indkørsel forbudt i stedet for æblet
under opstarten.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-06 21:12

> [...]
> indtil videre på at være umuligt til de nyere Dual Core.

> Den viser blot et skilt med indkørsel forbudt i stedet for æblet

Jeps det er forventeligt, 10.3x kan ikke boote PCIe modellerne. Vil du
bytte ?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-06 21:11

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Det kan meget vel passe. Du har to forskellige processorer, der
> sandsynligvis har forskellige krav til hvilke systemfiler de skal have
> liggende for at kunne boote.

Processoren er ikke et problem, chipsæt, memory controler, southbrigde
og PCIe tunnelen er problemet.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-02-06 22:14

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Jeps det er forventeligt, 10.3x kan ikke boote PCIe modellerne.

Jeg vil nu også helst få det til at spille med 10.4.x, men problemet
var _mange_ mails, som skulle flyttes over fra den gamle installation
og til den nye, hvilket gav så store problemer, at jeg forsøgte at
få det gamle system hældt på den nye i stedet og så først skifte til
10.4.x, når et andet mailsystem er på plads, hvilket det desværre
ikke er endnu.

Det blev så ikke til noget, men nu er det heldigvis lykkedes at få
alle de mails over i 10.4.5, men sikke en kamp.

> Vil du bytte ?

Nix ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-06 21:09

> Hej,

> Kan det passe, at man ikke kan tage en 10.3.9 fra en G4 og hælde
> den på en G5 DualCore med f.eks. CCC og derefter boote til 10.3.9
> på G5'eren?

Jeps - dualcore maskinerne skal have en 10.4x variant. Regn ikke med
at en ældre version end den mac OS +10.42 der fulgte maskinen kan boote.