iTunes + iPhoto indstillinger...:-(
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-06 18:16

Efter at jeg har installeret iTunes 6.x på både min 10.3.9 og 10.4.4
åbner den automatisk hver gang, jeg sætter en CD i drevet - uanset om
det er en billed CD eller lyd CD.

I Systemindstillinger har jeg sat 'CD'er og DVD'er' kontrolpanen til
'Ignorer' som standard. Det viser sig nu, at indstillingerne har ændret
sig til, dels at åbne iTunes, dels iPhoto, når hhv. lyd-/billed CD
indsættes.

I mange tilfælde er det s..... irriterende, da jeg ikke bruger hverken
iTunes eller iPhoto som standard. - Til lyd bruger jeg mest 'Audion X
3', da den har nogle finesser mht. sortering i playlister, som iTunes
ikke har. og til foto bruger jeg CamediaMaster 4.2.x som standard. - CM
er væsentlig bedre end iPhoto, selvom den er lidt bøvlet at indstille....

Så mit 'spørgsmål' går egentlig på, - hvordan bibeholder man de
specielle brugerindstillinger - også efter opdatering / opgradering af
diverse software pakker?

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-06 23:08

On 2006-02-14 18:15:35 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> ikke har. og til foto bruger jeg CamediaMaster 4.2.x som standard. - CM
> er væsentlig bedre end iPhoto, selvom den er lidt bøvlet at indstille

Det er nok prisen for at ville være anderledes. Vi må jo også sluge
nogle kameler, fordi vi insisterer på at bruge Mac i stedet for Windows
som "alle andre".

> Så mit 'spørgsmål' går egentlig på, - hvordan bibeholder man de
> specielle brugerindstillinger - også efter opdatering / opgradering af
> diverse software pakker?

Det kan man nok ikke. Jeg synes også, det helt generelt er meget
almindeligt, at man skal løbe indstillingerne igennem, når man
installerer en ny version af et program. Der er ofte blevet ændret et
eller andet. I dette tilfælde skyldes det sikkert, at Apple gerne vil
promovere sine egne programmer. Igen er det helt almindeligt, at et
program prøver at gøre sig selv til standardprogrammet, når man
installerer det. Det er nogle gange irriterende, men der er vel ikke
noget at sige til, at de prøver.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-02-06 23:59

Henrik Münster wrote:

> Det er nok prisen for at ville være anderledes. Vi må jo også sluge
> nogle kameler, fordi vi insisterer på at bruge Mac i stedet for Windows
> som "alle andre".

Så kunne man jo tage på 'safari' med kamelerne - i en rigtig
ørkenvandring.

> [...]
> program prøver at gøre sig selv til standardprogrammet, når man
> installerer det. Det er nogle gange irriterende, men der er vel ikke

Og man kunne samtidig synge den gamle revyvise fra 30'erne - "Sådan
var det ikke i 90'erne"... Punktummet mellem 9 og 0 er udeladt... Under
OS 9.x kunne man altid være sikker på, at alle brugerindstillinger var
bibeholdt efter en opdatering. - Nå, men heldigvis kan det da slås fra
igen. - Ret skal dog være ret. Jeg skulle lave en udskrift af ca. 275
musiktitler fra 11 forskellige CD'er. Når iTunes så havde indlæst CD'en
var det blot at vælge COM+A + COM+C og indsætte det hele i et
tekstdokument. Så at lave den liste tog mindre end 20 min.! Og bagefter
slog jeg så iTunes fra igen...

Fra : Sebastian

Dato : 16-02-06 19:56

Jeg skulle lave en udskrift af ca. 275
> musiktitler fra 11 forskellige CD'er. Når iTunes så havde indlæst CD'en
> var det blot at vælge COM+A + COM+C og indsætte det hele i et
> tekstdokument.
hvorfor har du ikke et script til sådan noget?

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-06 22:11

Hej Sebastian

Fordi jeg foretrækker at arbejde manuelt... - Og så er det jo ikke
altid, man skal bruge alle titler + øvrigt info fra en CD...
mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-06 13:40

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]

> 'Ignorer' som standard. Det viser sig nu, at indstillingerne har ændret
> sig til, dels at åbne iTunes, dels iPhoto, når hhv. lyd-/billed CD

Det har jeg aldrig oplevet. Jeg vil tro at du uforvarende har nuket
~/Library/Preferences/com.apple.digihub.plist - Resultatet af en
sådan gerning er Apples default indstillinger genoprettes, hvilket er
hvad du har oplevet.

> [...]

> Så mit 'spørgsmål' går egentlig på, - hvordan bibeholder man de
> specielle brugerindstillinger - også efter opdatering / opgradering af

Med fare for en flamewar vil jeg forslå at du nøjes med at dimse med
det du kan overskue.