Kontrolere ipod via tcp/ip
Fra : J.K.Arning

Dato : 14-02-06 11:01

Jeg sidder lige og undersøger om det er muligt, på den ene eller anden
måde, at kontrollere en ipod (gerne den nye ipod video) via tip/ip?

Jeg har fundet en løsning til at kontrolere iTunes via http
http://mediapcs.engadget.com/2005/12/13/how-to-control-itunes-from-any-web-browser/#comments

Kender i til muligheder for at styre en ipod ?

Regards

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-02-06 14:19

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Jeg sidder lige og undersøger om det er muligt, på den ene eller anden
> måde, at kontrollere en ipod (gerne den nye ipod video) via tip/ip?

Må vel anses for umuligt uden et interface og en MAC-adresse.

> Jeg har fundet en løsning til at kontrolere iTunes via http
> http://mediapcs.engadget.com/2005/12/13/how-to-control-
> itunes-from-any-web-browser/#comments

En "Dos-agtig", klampet løsning.
Har du prøvet den simple.
Slå deling til i iTunes.

> Kender i til muligheder for at styre en ipod ?

Er det gennem en USB-kabling, du tænker på?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-02-06 15:32

On Tue, 14 Feb 2006 14:19:17 +0100, Preben Bødker Nielsen wrote:

> Må vel anses for umuligt uden et interface og en MAC-adresse.

Det interface køber jeg gerne .. men det findes formentligt ikke.

> En "Dos-agtig", klampet løsning.
> Har du prøvet den simple.
> Slå deling til i iTunes.

Nej og jeg har ikke brug for det .. jeg vil gerne have mulighed for, lidt
firmantet udtrykt, at placere en ipod et sted, forbinde den til nettet, og
synkronisere som havde jeg tilsluttet den til min lokale PC. Derudovere
skulle jeg gerne kunne starte/stoppe den.

> Er det gennem en USB-kabling, du tænker på?

Tja til nød kunne jeg tilslutte den til en lokal PC men jeg ville
foretrække en "dokking" løsning der kunne tilsluttes til lan/wifi.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-02-06 16:03

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> writes:

> [...]
> synkronisere som havde jeg tilsluttet den til min lokale PC. Derudovere
> skulle jeg gerne kunne starte/stoppe den.

iTunes kan fjernstyres (evt. via AppleScript), og synkroniserer fint
med en iPod

Alternativt kan du installere Linux på din iPod, men du mangler stadig
en metode til at få netværksadgang.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-02-06 10:04

On Tue, 14 Feb 2006 16:02:39 +0100, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Alternativt kan du installere Linux på din iPod, men du mangler stadig
> en metode til at få netværksadgang.

USB / LAN ting måske ?

gadvide om det ville virke.

Tak for responsen

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-02-06 12:50

On Tue, 14 Feb 2006 16:02:39 +0100, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Alternativt kan du installere Linux på din iPod, men du mangler stadig
> en metode til at få netværksadgang.

Det kan åbenbaret lade sig gøre via Firewire