Hvordan åbnes kabinettet på en Power
Fra : sdsf

Dato : 13-02-06 21:23

Der sidder 2 knapper nederst på fronten,
men jeg kan stadig ikke komme til at tage den af.

Så hvordan åbner jeg?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-02-06 22:00

sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

> Der sidder 2 knapper nederst på fronten,
> men jeg kan stadig ikke komme til at tage den af.
>
> Så hvordan åbner jeg?

Der er findes sider med servicemanualer på nettet.
Jeg kan ikke lige huske nogen af dem.

Hvis du vil have en 6400/6500 servicemanual (5.7 Mb) er du velkommen til
at sende mig en email.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 13-02-06 22:05

sdsf wrote:

> Der sidder 2 knapper nederst på fronten,
> men jeg kan stadig ikke komme til at tage den af.
>
> Så hvordan åbner jeg?
Du skal bare presse de opp og ta dekslet mot deg samtidig. Press opp og
dra ut samtidig.
Jeg kan sende deg komplett servicemanual hvis du er interessert. Den er
i PDF og 5,7 MB stor.

--
Aksel-Johan Hegrem
Brækkatunet 48

Fra : Ole

Dato : 13-02-06 22:05

In article <43f0eaaf$0$2513$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, sdsf
<sdsf@her.der.dk> wrote:

> Der sidder 2 knapper nederst på fronten,
> men jeg kan stadig ikke komme til at tage den af.
>
> Så hvordan åbner jeg?

Hvis det det er de to knapper i bunden af fronten du har fundet, så
skal de trykkes ind samtidig med at du trækker hårdt ud af.

Dog skal du (så vidt jeg husker) først løsne en skrue der holder toppen
på plads og dernæst trække toppen af ud mod fronten.

Hermed kommer du ind til de forskellige drev der er installeret.

Hvis det ram eller lignende du skal ind til så skal du ind fra bagsiden
hvor hele "bundkortet" holdes på plads med to skruer.

Når disse er skruet af kan bundkortet trækkes ud.

Håber det var til at forstå lidt af.

Mvh.

Ole

Fra : Villy

Dato : 13-02-06 23:03

sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

> Der sidder 2 knapper nederst på fronten,
> men jeg kan stadig ikke komme til at tage den af.
>
> Så hvordan åbner jeg?

Hej sdsf

Prøv denne http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html

mvh. Villy

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-02-06 23:17

Villy <vk@besked.com> wrote:

> Prøv denne http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html

De links er forlængst afgået ved døden.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Villy

Dato : 13-02-06 23:22

> De links er forlængst afgået ved døden.
>

> /Preben

Hej Preben

Ja, det må jeg sige, men for en uge siden havde jeg glæde af den

ærgeligt for den fortalte med billeder fremgangsmåden

mvh. Villy

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-06 23:32

Hej Villy

Prøv denne her, der er der alle servicemanualer:
<http://web.archive.org/web/20031007013241/http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html>
Den virker!

Denne site er god til 'glemte' 'slettede' sites: www.archive.org

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-06 23:38

- Eller det gjorde den lige før. Nu melder siden, at der er indsat en
blocking by the owner - altså Apple har åbenbart fået manualerne
blokerede...
mvh. Erik Richard

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 14-02-06 01:07

Erik Richard Sørensen wrote:
> - Eller det gjorde den lige før. Nu melder siden, at der er indsat en
> blocking by the owner - altså Apple har åbenbart fået manualerne
> blokerede...

Jeg kunne nu sagtens komme ind på den, prøvede ikke dit direkte link men
søgte fra forsiden af archive.org og fandt denne (Jeg prøvede de seneste
3 datoer, kan se at du har valgt en af de første):
<http://web.archive.org/web/20050211032434/http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html>

og linket til manualen for Powermac 6500 m.m.
<http://web.archive.org/web/20050211032434/http://scs.summit.k12.oh.us/springfield/STS/Service%20Source%203.0/pdfmanuals/powermac.perf_6400.6500.pdf>

/Andreas

Fra : Villy

Dato : 16-02-06 10:51

> - Eller det gjorde den lige før. Nu melder siden, at der er indsat en
> blocking by the owner - altså Apple har åbenbart fået manualerne
> blokerede...
> mvh. Erik Richard

Hej Ricard
Her er en ny http://www.apple.com/support/manuals/imac/

mvh. Villy

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-02-06 13:48

Villy <vk@besked.com> wrote:

> Her er en ny http://www.apple.com/support/manuals/imac/

Spørgsmålet går på at åbne en PM 6500.
Der er ikke meget hjælp at hente i en brugermanual.
Og slet ikke til en iMac

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery