TV/FM-tuner på Power Macintosh 6500/300
Fra : sdsf

Dato : 13-02-06 12:01

Jeg kan sagtens høre FM radio på maskinen.

Derimod er det ikke lykkedes at se TV.

Hvordan gør man?

Er det noget der dur til noget?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-06 12:42

sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:
> Jeg kan sagtens høre FM radio på maskinen.

> Derimod er det ikke lykkedes at se TV.

> Hvordan gør man?

Du bruger det af apple medleverede program.

> Er det noget der dur til noget?

??

Fra : sdsf

Dato : 13-02-06 13:19

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Du bruger det af apple medleverede program.
Det er bare ikke lykkedes for mig at få det til at virke.
Nogen tips? Links?
Hvor godt skal TV signalet være?

> ??
Men spørgsmålet mente jeg om det kun var legetøj, eller om
det er muligt at bruge det som almindeligt TV.

Har du selv prøvet?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-06 13:48

sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

> Det er bare ikke lykkedes for mig at få det til at virke.
> Nogen tips? Links?

Det lykkedes mig at få det til at virke uden problemer, da jeg i
tidernes morgen købet min første computer i tidernes morgen (en
P6200). Hvordan det virker kan jeg ikke huske, men det er temmelig
ligetil så snart du har de rette udvidelser installeret.
Hvis du installerer en defalut installation fra din Mac OS 7-9 CD får
du de rette udvidelser på.

Har du signal igennem? Kan du bruge composite indgangen til at se
signal fra eks en DVD afspiller eller VHS maskine.
Kan du se hvid støj på TV tuneren?
Har du husket at indstille kanaler?

> Hvor godt skal TV signalet være?

Et halvdårligt hybridnet signal er fint.

> Men spørgsmålet mente jeg om det kun var legetøj, eller om
> det er muligt at bruge det som almindeligt TV.

Det er meget fint som TV på computerskærmen, men glem alt om at bruge
det til at optage udsendelser med.
Text TV funker helt fint.
Kanal skift er hurtigt.
FuldskærmsTV kan interpoleres flot op til 800x600 hvilket
kan være en begrænsning hvis du du bruger en større opløsning og
ønsker fuld skærms TV.
Fjernbetjeningen kan tænde og slukke for computeren.

> Har du selv prøvet?

Ja men det er mange år siden, jeg solgte min P6200 tilbage í 1998.