ThunderBird konti ...
Fra : Gorm Jørgensen

Dato : 11-02-06 08:16

Hej med jer Mac fellows.

Pt. har jeg en Mac Mini, men har bestilt en iMac G5 20"
I den forbindelse ville det jo være rart at kunne exportere alle mine
konti til den nye mac installation.
Jeg kan bare ikke lige se nogen export knap.

Fra : Jon

Dato : 11-02-06 08:32

Gorm Jørgensen <user@example.net> wrote:

> [...]
> konti til den nye mac installation.
> Jeg kan bare ikke lige se nogen export knap.

Næh - fordi du _importerer_ dem i stedet.

Seriously: Når du installerer styresystem (OS) på din nye maskin, vil
den spørre deg om du har konto/-i på en annen maskin du vil importere.
Den vil f.ø. også kunne importere programmer du har installert, og dine
brukerinnstillinger. Du trenger kun en FireWire-kabel av type 6-pins til
6-pins (f.eks. lik den som kom med iSight, 1. generasjon iPod eller de
fleste FW eksterne harddisker).

Dersom du av en eller annen grunn ikke gjør dette ved første gangs
installasjon av den nye maskinen, kan du senere gjøre det manuelt ved å
bruke programmet /Programmer/Verktøy/Migration Assistant (unnskyld
norske navn; jeg antar du finner frem likevel). Hvis du ser etter på din
Mac mini, vil du se den på samme sted der. Men jeg vil anbefale å gjøre
det med det samme, så unngår du krøll med bruker-ID'er osv. senere.

Lykke til!

PS: Migration Assistant er også en OK måte å ta en backup av en
brukerkonto på til en annen maskin. Jeg gjorde det nylig da jeg skulle
bytte HD i min PowerBook. Det fungerte aldeles utmerket begge veier.
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal:

Fra : Gorm Jørgensen

Dato : 11-02-06 11:04

Jon wrote:

> [...]
> Mac mini, vil du se den på samme sted der. Men jeg vil anbefale å gjøre
> det med det samme, så unngår du krøll med bruker-ID'er osv. senere.

OK jo jeg kan godt forstå dit norske.
Tak for info, jeg prøver det.
Får først den nye mac i næste week-end.

Fra : Bruno

Dato : 12-02-06 15:05

Gorm Jørgensen wrote:
> Tak for info, jeg prøver det.
> Får først den nye mac i næste week-end.

Går det helt galt med automatikken, så kan Thunderbird/Mozilla konti
også flyttes per håndkraft. Man kan endda flytte mellem platforme og
eksempelvis overførte jeg mit mailarkiv m.m. fra PC til Mac med stor succes.

Mvh

Bruno