Gratis/trial Anti-virus til Mac
Fra : Iduns far

Dato : 10-02-06 19:43

Hvad findes der af anti-virus til Mac?
Findes der gratis-software, eller software som kan testes i fx. 30 dage?

Janus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-06 21:19

Iduns far <you@wich.com> wrote:
> Hvad findes der af anti-virus til Mac?
> Findes der gratis-software, eller software som kan testes i fx. 30 dage?

Clam AV er en oplagt (og permanent løsning)løsning, hvis man har behov
for antivirus SW.

> Janus

davs

Fra : Iduns far

Dato : 11-02-06 23:15

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Clam AV er en oplagt (og permanent løsning)løsning, hvis man har behov
> for antivirus SW.

Tak! Var ikke opmærksom på at den findes til Mac. Bonus. Den står og
snurrer lystigt lige nu.

> davs

Selv davs!

Janus

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-02-06 21:49

Iduns far <you@wich.com> wrote:

> Hvad findes der af anti-virus til Mac?
> Findes der gratis-software, eller software som kan testes i fx. 30 dage?

Hvad skulle det finde?

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-02-06 22:27

Kaj Christiansen skrev:

> Hvad skulle det finde?

.... måske finde et eksempel på, at der findes virus til Mac - selvom man
normalt siger at Mac'er usårlige.

Janus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-06 23:57

Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> wrote:

> ... måske finde et eksempel på, at der findes virus til Mac - selvom man
> normalt siger at Mac'er usårlige.

Du kan sagtens hitte virus på en mac, pt er der bare ingen i omløb der
kan gøre skade på en OS X installation.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 11-02-06 08:16

Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> wrote:

> ... måske finde et eksempel på, at der findes virus til Mac - selvom man
> normalt siger at Mac'er usårlige.

Problemet er bare, at programmerne skal have virus-definitionsfiler for
at vide hvad de skal lede efter, og de bliver af gode grunde først
skrevet/opdateret efter at der er dukket en virus op.
Hvis det er for at undgå at sende windows vira tilbage hvor de kom fra,
er der et par komercielle programmer(Virex og Norton Antivirus) der kan
scanne dine filer for win-vira

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 11-02-06 14:03

Kaj Christiansen wrote:

> [...]
> Hvis det er for at undgå at sende windows vira tilbage hvor de kom fra,
> er der et par komercielle programmer(Virex og Norton Antivirus) der kan

Jeg tillader mig at være komplet egoistisk. At windows-platformen er
matret af virusser, betyder ikke at jeg, fordi jeg helt bevidst har
valgt et platform uden virusser, skal bruge penge, strøm eller
cpu-cykler for at sikre Windows-brugere mod virusser. Det må de selv
klare. Windows-brugere ligger som de har redt -- og der er krummer i sengen.

Fra : Sebastian

Dato : 14-02-06 17:54

Iduns far <you@wich.com> wrote:

> Hvad findes der af anti-virus til Mac?
> Findes der gratis-software, eller software som kan testes i fx. 30 dage?

Sophos fås til over 20 forskellige platformer, herunder MacOS og MacOS
X.

http://www.sophos.com/products/eval/

Men måske er Clam det bedre valg ved en enkelstation.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark