Hvad skal man være opmærksom påved brugtkø~
Fra : Brian S

Dato : 09-02-06 10:10

Hej

Jeg er i markedet for en nyere, brugt bærbar.

Hvordan checker jeg f.eks. for døde pixels? Hvordan sikrer jeg mig, at
den ikke er stjålet?
Hvilke andre ting skal jeg være opmærksom på?

På forhånd tak for info.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-06 14:19

Hej Brian

Brian S wrote:
> Jeg er i markedet for en nyere, brugt bærbar.
>
> Hvordan checker jeg f.eks. for døde pixels?

Bittesmå hvide pletter fx. på en ensfarvet mørkere baggrund - En rødbrun
eller mørkeblå farve er faktisk god til den slags...

> Hvordan sikrer jeg mig, at den ikke er stjålet?

Ber om orig. kvittering, og hvis det ikke haves, så check serienummeret
og kontakt politiets 'Koster liste'.

> Hvilke andre ting skal jeg være opmærksom på?

-At der ikke er stødmærker i hjørner af kabinet, - kan antyde en skæv PB
-At kabinettet virker stabilt - både selve maskine + skærmkappe
-At hænglser ikke er løse eller skærmen glider _for_ let ned/op.
-At betteriet sidder fast i batterirum
-At CD/DVD drev går let uden kunstig modstand - fra fx. skæv bay
-At harddisken ikke støjer uforholdsmæssigt meget - ingen 'hyletoner'
-At der ikke er 'striber' på selve LCD displayet, hvilket kan antyde
dårlig elektrisk forb. til skærmen = en delvis 'knækket' skærmkabel

Afhængig af, hvad du er interesseret i, så prøv at gå ind i en Apple
butik og kig og mærk på dem, de har stående, så får du en fornemmelse
af, hvordan de er at have mellem fingrene.

Hvis det fx. er en brugt TiBook, du går efter, så vær ekstra opmærksom
på, at skærmhænglser er 100% i orden. - Undgå de første 2-3serier af
400mhz og 500mhz, - de bliver _for_ varme ved længerevarende batteridrift.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-02-06 21:17

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Hvis det fx. er en brugt TiBook, du går efter, så vær ekstra opmærksom
> på, at skærmhænglser er 100% i orden. - Undgå de første 2-3serier af
> 400mhz og 500mhz, - de bliver _for_ varme ved længerevarende batteridrift.

øh... de bliver muligvis ubehageligt varme på ydersiden af
kabinetetet, men inden i er der altså ikke termiske problemer - Tværtimod.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-06 09:17

> Hej Brian

> Bittesmå hvide pletter fx. på en ensfarvet mørkere baggrund - En rødbrun
> eller mørkeblå farve er faktisk god til den slags...

eller bruge dette udemærkede værktøj:

<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11661>

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-02-06 16:12

Brian S <brian_skryder@yahoo.dk> wrote:

<snip>

> Hvilke andre ting skal jeg være opmærksom på?

At du skal købe et nyt batteri.