NeoOffice 1.2 fryser
Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-02-06 16:14

Jeg har nu mange gange oplevet at NeoOffice 1.2 fryser eller andre
problemer, hvorfor jeg nu er på vej væk.

Denne version er desuden 10 sekunder om at reagere på menuvalg, nyt
dokument etc.

Er Java versionen bedre?
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-02-06 17:33

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
> [...]
> problemer, hvorfor jeg nu er på vej væk.

> Denne version er desuden 10 sekunder om at reagere på menuvalg, nyt

Neooffice _er_ en javaversion.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-02-06 18:13

> Neooffice _er_ en javaversion.

Hent OpenOffice 2.0 til X11. Den er go', hvis man da lige får smidt
nogle fonte på den.

http://porting.openoffice.org/mac/ooo-osx_downloads.html

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-02-06 00:22

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> http://porting.openoffice.org/mac/ooo-osx_downloads.html

Er det uproblematisk at bruge, eller kræver det specielle
opstartsprocedurer hver gang? Og det kører fint på g3 og g4?

Flemming Rubini

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-02-06 01:13

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Er det uproblematisk at bruge, eller kræver det specielle
> opstartsprocedurer hver gang? Og det kører fint på g3 og g4?

Udover at X11 fortsat skal være på maskinen så er det blevet meget
lettere at bruge OOo 2. Alle filer er samlet i én pakke, som vi kender
det fra andre OS X programmer. Denne pakke fremstår som "en fil" og når
man dobbeltklikker på den så starter den op. Der er altså ikke længere
nogen brug for OOo opstartsprogrammer.

Samlet set tager det mindre tid at starte OOo 2 + X11 op på min G4 667
MHz powerbook end det tager at starte NeoOffice/j op. Det eneste er at
NeoOffice fortsat har bedre integration med resten af styresystemet på
Mac'en (eks. fonte og dialogbokse.)

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-02-06 01:59

> [...]

> MHz powerbook end det tager at starte NeoOffice/j op. Det eneste er at
> NeoOffice fortsat har bedre integration med resten af styresystemet på

Men jeg kan godt trygt overlade OOo til min kone ?

Flemming Rubini

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-02-06 02:58

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Men jeg kan godt trygt overlade OOo til min kone ?

Ja, det er jo ikke til at vide...

Men hvis du vil undgå en hel del "brok" så skal du indstille OOo til
automatisk at gemme i de, for hende, rigtige mapper, for OOo's åbn/luk
dialog boks er noget anderledes end OS X.

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-06 19:36

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:
> Jeg har nu mange gange oplevet at NeoOffice 1.2 fryser eller andre
> problemer, hvorfor jeg nu er på vej væk.

Den fryser ikke her, men er meeeeget laaaaangsom...

> Denne version er desuden 10 sekunder om at reagere på menuvalg, nyt
> dokument etc.

Også her. - Desuden kan jeg ikke få adgang til at ændre indstillinger.

> Er Java versionen bedre?

Det er da Java... Den hedder officeilt NeoOfficJ 1.2.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>