nødbremse? iBook G3
Fra : Erling Hansen

Dato : 05-02-06 11:39

Jeg har rodet med at få installeret en driver til min printer på min
iBook Clamshell. Nu er den "Død med åbne øjne". Jeg havde fået en
'printerinstallation guide' ned i dock'en, men nu vil iBook'en
overhovedet ikke reagere! Der er et hvidt felt ovenover billedet af
printeren i dock'en med 4 punkter som gem, vis i finder, forced
closedown...
men den vil altså ikke lukke ned! Heller ikke når jeg prøver med den
sædvanlige stopknap.
Det er jo en bærbar, så jeg kan ikke bare hive ledningen ud. Men hvad
gør jeg så? hvor er Mac's tilsvarende til control+alt+delete ? ? Gerne
hurtig hjælp, tak
Erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-06 12:15

On 2006-02-05 11:39:18 +0100, email@domain.com (Erling Hansen) said:

> [...]
> Det er jo en bærbar, så jeg kan ikke bare hive ledningen ud. Men hvad
> gør jeg så? hvor er Mac's tilsvarende til control+alt+delete ? ? Gerne

Det nærmeste er vel alt-æble-esc. Den virker bare ikke altid, hvis
computeren er frosset fast. På en bærbar kan man jo tage batteriet ud,
hvis alt andet glipper. Jeg synes bare altid, jeg kan få min til at
lukke ned ved at holde power-knappen inde nogle sekunder. Derefter kan
man starte normalt. Det er vist som regel kun brugergrænsefladen, der
er frosset. Er man meget avanceret kan man vist nå sin computer via
netværk fra en anden computer og lukke den ned på en pæn måde. Det
ligger dog over mit niveau.
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Erling Hansen

Dato : 05-02-06 19:38

> [...]
> er frosset. Er man meget avanceret kan man vist nå sin computer via
> netværk fra en anden computer og lukke den ned på en pæn måde. Det

Det var power-knappen i 4-5 sekunder, der virkede. alt-æble-esc gav mig
bare et nyt felt med 'forced close'...
Tak for rådet
Erling

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-02-06 12:41

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> Det er jo en bærbar, så jeg kan ikke bare hive ledningen ud. Men hvad
> gør jeg så? hvor er Mac's tilsvarende til control+alt+delete ? ?

æble-alt-esc

Så får du et vindue frem, hvor du kan vælge hvilket program du vil
afbryde.

mvh.
Kaj.

--