Firewall i OS 10.4.4 og Transmit
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-02-06 18:22

Hej,

Hvordan kan det mon være, at jeg ikke kan få hul ud til eksterne
FTP-servere med Transmit, når firewallen i OS 10.4.4 er startet?
Det hjælper ikke noget at slå passiv mode til eller fra i Transmit,
så jeg skal nok have åbnet for en port. Spørgsmålet er hvilken.

TCP 21 skal vel kun åbnes, hvis man har en FTP-server kørende.
Det burde da ikke være nødvendigt for en FTP-klient, eller hur?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-02-06 20:03

Thomas G. Madsen skrev:

> Det hjælper ikke noget at slå passiv mode til eller fra i Transmit,

Glemte lige at nævne, at det heller ikke hjælper noget at slå 'Passiv
FTP' til under fanen Proxyservere i Netværk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-02-06 20:50

> [...]

> TCP 21 skal vel kun åbnes, hvis man har en FTP-server kørende.
> Det burde da ikke være nødvendigt for en FTP-klient, eller hur?

Har du hul ignnem når firewallen er deaktiveret? Har i en Proxy?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-02-06 12:19

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Har du hul ignnem når firewallen er deaktiveret?

Ja.

> Har i en Proxy?

Nej og jeg har i mellemtiden opdaget, at der kun er lukket
herhjemme hos mig selv, når firewallen er tændt. Jeg var ved at
gøre en Mac klar, som skulle bruges på jobbet, men den kan fint
komme igennem oppe på jobbet, selvom firwallen i OS X er tændt.

Der skal nok åbnes for et eller andet i min Linksys BEFSR41v3
router for at få det til at fungere, men det gør knapt så meget
nu, da jeg ikke har det store behov for at have firewallen tændt
herhjemme.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-06 12:12

> Hvordan kan det mon være, at jeg ikke kan få hul ud til eksterne
> FTP-servere med Transmit, når firewallen i OS 10.4.4 er startet?

Er der ikke også en firewall i routeren?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-02-06 19:17

Per Rønne skrev:

> Er der ikke også en firewall i routeren?

Der er i routeren på jobbet, hvor FTP-klienten fint kan komme
igennem, men der er ikke i min egen router, hvor klienten ikke
kan komme igennem.

--
Hilsen
Madsen