iCan?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-06 23:03

For nogle måneder siden var der, svjh., én, der havde visse problemer
med hjælpeprogrammet iCan (til tømning af papirkurv). - I den sidste tid
har jeg fået det problem, at iCan er ualmindelig laaaangsom til at loade
og komme frem på skrivebordet. Så derfor slettede jeg det hele og
geninstallerede den, - 'but to no avail', som man siger. Det tager op
mod 90-100 sek. for den at loade, og det er komplet ligegyldigt, om det
er på min 10.4.4 eller 10.3.9.

Samtidig har jeg bemærket, at iCan + Kensington Mouseworks X kan få
maskinen til at gå i stå under opstart. Slår jeg én af dem fra før en
genstart, er der ingen problemer i opstarten.

Findes der et brugbart alternativ til iCan? - Jeg har fundet et par
stykker, men ingen af dem har funktionen 'Force empty trash' - altså
tømme papirkurven, når der er låste filer i den...

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jesper

Dato : 01-02-06 23:49

> [...]
> stykker, men ingen af dem har funktionen 'Force empty trash' - altså
> tømme papirkurven, når der er låste filer i den...

Bare gå i terminalen og skriv:
sudo chflags nouchg -R ~/.Trash
sudo chown ditbrugernavn ~/.Trash

Så kan du tømme papirkurven.

Så er den i vinkel
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-02-06 01:04

Hej Jesper

Jesper wrote:

> Bare gå i terminalen og skriv:
> sudo chflags nouchg -R ~/.Trash
> sudo chown ditbrugernavn ~/.Trash

Er afprøvet af en anden på maskinen, virker ikke altid...

> Så kan du tømme papirkurven.
>
> Så er den i vinkel

Af flere grunde er jeg ikke så glad for at bruge terminalen - bl.a. pga.
mit dårlige syn... Der kunne jo meget let ske det, at bare et enkelt
forkert bogstav kunne lave en gevaldig ravage, og det vil jeg absolut
helst undgå....

Jeg har også et AppleScript et sted, den hedder vistnok noget med
'forceDelete Trash', men den virker heller ikke altid...

Det underlige er bare, at iCan har kørt perfekt, men de sidste 3-4 mdr.
er den bare blevet langsommere og langsommere til at loade...

Men tak for tippet alligevel.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 01:20

On 2006-02-01 23:02:38 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> stykker, men ingen af dem har funktionen 'Force empty trash' - altså
> tømme papirkurven, når der er låste filer i den...

Mon ikke "Onyx" kan gøre jobbet. Gratis og helt opdateret.
Brug funktionen "cleaning".
/Lasse

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-02-06 01:59

Lasse wrote:

> Mon ikke "Onyx" kan gøre jobbet. Gratis og helt opdateret.

Den bruger jeg allerede til mange ting... godt program!

> Brug funktionen "cleaning".

Jeps, men den laver noget underligt, når den kører scriptet. Alle åbne
programmer slutter uventet. - Jeg har fjernet div. flueben i alle
feltere undt. 'Force Empty Trash' og så valgt 'Delete' og ikke 'Secure
Delete'

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-02-06 00:03

> [...]

> geninstallerede den, - 'but to no avail', som man siger. Det tager op
> mod 90-100 sek. for den at loade, og det er komplet ligegyldigt, om det

Hvad siger dine logfiler når du starter progremmet? Det lyder som om
den fortager et ugyldigt DNS opslag.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth