Aperture og den ny iMac
Fra : nh7h@nighthawks.dk

Dato : 31-01-06 23:14

Hej alle

Har lige bestilt den ny iMac og Aperture, men kan nu se i specs at den
kræver en G5, vil det så sige at Aperture ikke kan køre på den ny Core Dual
Intel?

Bo

Fra : Steen Larsen

Dato : 31-01-06 23:18

In article <43dfe0bb$0$2445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
<nh7h@nighthawks.dk> wrote:

> [...]
> kræver en G5, vil det så sige at Aperture ikke kan køre på den ny Core Dual

Right on.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-02-06 08:09

Steen Larsen wrote:
> Right on.

Har Aperture i øvrigt fået nogle positive reviews nogle steder?
Eller er der kommet en update der løser nogle af de problemer der
var i den review jeg læste (fx. problemet med histogrammet)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 01-02-06 10:58

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> Eller er der kommet en update der løser nogle af de problemer der
> var i den review jeg læste (fx. problemet med histogrammet)

Der har været et par delvist positive anmeldelser, men selve
kernefunktionen, at 'fremkalde' billeder i RAW-format, får hårde ord med
på vejen i forskellige fora. Ikke nok med at der mangler en del
værktøjer, kurver for eksempel, så bliver de konverterede billeder
kedelige, flade og uden kontrast. Jeg har selv prøvet det, og jeg er
helt enig. Det konverterer raw-filer virkelig dårligt. Apples påstand om
at de har lyttet til professionelles fotografers ønsker og behov passer
måske i designet af brugergrænsefladen, men Apple glemte at lytte til
fotografernes helt centrale ønske om så god konvertering som overhovedet
muligt.

--Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-06 11:30

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> [...]
> Eller er der kommet en update der løser nogle af de problemer der
> var i den review jeg læste (fx. problemet med histogrammet)

Prøv Adobes Lightroom istedet og se hvordan sådan et program skal skrues
sammen :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 01-02-06 09:25

"Steen Larsen" <slykking.remove@this.gmail.com> wrote in message

> Right on.

Jamen det er da helt fantastisk. NOT. Hmmm mon ikke der kommer en opdatering
på et tidspunkt?

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 01-02-06 10:01

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> on onsdag 1. februar 2006 at 9:25 +0100
wrote:

>"Steen Larsen" <slykking.remove@this.gmail.com> wrote in message

>Jamen det er da helt fantastisk. NOT. Hmmm mon ikke der kommer en
>opdatering
>på et tidspunkt?

Har lige læst at Officeline siger, at det kommer til Core Dual 1.marts
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 01-02-06 10:36

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote in message

> Har lige læst at Officeline siger, at det kommer til Core Dual 1.marts
> Hilsen Hanne

Har du evt. et link til denne nyhed? For så vil jeg da bestille hardwaren
nu, og så vente med aperture..

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-02-06 12:55

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> on onsdag 1. februar 2006 at 10:35
+0100 wrote:
>Har lige læst at Officeline siger, at det kommer til Core Dual 1.marts
>>

>Har du evt. et link til denne nyhed? For så vil jeg da bestille hardwaren
>nu, og så vente med aperture..

her er URL til Officeline:
privat.officeline.dk/index.php?option=com_wrapper&Itemid=120

Du kan læse mere hos Apple : www.apple.com/dk/aperture/
uanset så er det spændende læsning.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve, om Humac på Gl mønt eller offcieline
Alt efter hvor du bor, vil lade dig kigge på programmet, så kan du med
egne øjne selv vudere.

Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
Største og ældste forening