|
| Tele2 og service :o( Fra : Jesper |
Dato : 14-02-06 11:55 |
|
Halløjsa
Som ny i gruppen vil jeg lige dele min irretation over tele2.
Har hidtil haft fastnet og internet adskilt hos Tele2, men i efteråret
2005 bliver vi hjemme enige om at skifte til Freeway da det med vores
forbrug er billigere end 2 adskilte abonnementer.
D. 3/11-05 får vi en bekræftigelse for Tele2 Freway 1024/128 til
465,- pr måned. En rimelig pris syntes vi. Og 5-7 ugers
leveringstid...
I dag d. 14/2-06 har vi stadig ikke fået freeway, vi taler om en
"leveringstid" på 14 uger, og hos support kan de ike love at vi får
det inden for de næste par uger...
Problemet skyldes at deres system ikke kan finde ud af at flytte vores
abonnement, et eller andet med at de ikke kan koble vores nuværende
internet fra den central det har forbindelse til nu....
Men har i nogle gode råd til hvem vi så skal vælge som udbyder i
stedet for?
Kan ikke få CPH-Metronet, Clearwire eller DanskBredbånd. Bor i
Lyngby.
Har overvejet Cybercity, men da jeg var kunde hos dem for 4 år siden
havde de en røv dårlig kundeservice. Har de stadig det? (kan nok ikke
være dårligere end Tele2)
/
Jesper
| |
BamBam (14-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 14-02-06 18:33 |
|
"Jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1139914529.353644.263140@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>
>Har overvejet Cybercity, men da jeg var kunde hos dem for 4 år siden
>havde de en røv dårlig kundeservice. Har de stadig det? (kan nok ikke
>være dårligere end Tele2)
Kommet ny boller på suppen efter sonofon har købt dem.
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-02-06 21:13 |
|
BamBam skriver:
>
> Kommet ny boller på suppen efter sonofon har købt dem.
Que ?
De har forhåbentligt ikke lært noget af Sononfon ???
(se signatur)
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
BamBam (14-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 14-02-06 22:19 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43F239C2.2BE166DC@du.kan.finde.den...
> BamBam skriver:
>>
>> Kommet ny boller på suppen efter sonofon har købt dem.
>
> Que ?
>
> De har forhåbentligt ikke lært noget af Sononfon ???
> (se signatur)
>
>
> Klaus
> --
> Sonofon, er de bare inkompetente ?
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
Ja det lyder ikke sågodt, så er det godt at sonofon har købt Cybercity der
er bedre på det område, så kan sonofon tage sig af det de er bedst til,
mobil telefoni.
Dejligt med sådan en firma aftale i Vestas, så få i gode rabatter på
telefoni.
| |
Martin Andersen (14-02-2006)
| Kommentar Fra : Martin Andersen |
Dato : 14-02-06 23:33 |
|
BamBam wrote:
>
> Ja det lyder ikke sågodt, så er det godt at sonofon har købt Cybercity der
> er bedre på det område, så kan sonofon tage sig af det de er bedst til,
> mobil telefoni.
>
Det er Telenor der har købt Cybercity.
Martin.
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-02-06 06:24 |
|
BamBam skriver:
>
> Ja det lyder ikke sågodt, så er det godt at sonofon har købt Cybercity der
> er bedre på det område, så kan sonofon tage sig af det de er bedst til,
> mobil telefoni.
Det er de satme heller ikke for skrappe til. "Sonofonisk uland god dag"
er min standard frase, når signalet svigter.
> Dejligt med sådan en firma aftale i Vestas, så få i gode rabatter på
> telefoni.
Privat ?
Nope, firma'et gør forhåbentligt - specielt da ADSL'en koster mere end
vores gamle aftale hos TDC (BB prof). Forskellen er så at Sonofons
kundeservice vi har adgang til, lukker fredag klokken 21 og starter
først igen mandag morgen.
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
BamBam (15-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 15-02-06 21:14 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43F2BAD5.B4241516@du.kan.finde.den...
> BamBam skriver:
>>
>> Ja det lyder ikke sågodt, så er det godt at sonofon har købt Cybercity
>> der
>> er bedre på det område, så kan sonofon tage sig af det de er bedst til,
>> mobil telefoni.
>
> Det er de satme heller ikke for skrappe til. "Sonofonisk uland god dag"
> er min standard frase, når signalet svigter.
>
>> Dejligt med sådan en firma aftale i Vestas, så få i gode rabatter på
>> telefoni.
>
> Privat ?
> Nope, firma'et gør forhåbentligt - specielt da ADSL'en koster mere end
> vores gamle aftale hos TDC (BB prof). Forskellen er så at Sonofons
> kundeservice vi har adgang til, lukker fredag klokken 21 og starter
> først igen mandag morgen.
>
> Klaus
> --
> Sonofon, er de bare inkompetente ?
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
Alt i alt så klare sonofon sig godt i forhold til andre selskaber på marked
http://www.teleanke.dk/t2w_341.asp
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-02-06 21:26 |
| | |
BamBam (15-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 15-02-06 21:34 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43F38E5D.107D0418@du.kan.finde.den...
> BamBam skriver:
>>
>> Alt i alt så klare sonofon sig godt i forhold til andre selskaber på
>> marked
>> http://www.teleanke.dk/t2w_341.asp
>
> Måske, men kundeservice og internet hos dem er to ting der _ikke_ hænger
> sammen.....
Nej ikke til privat personer.
Men erhverv løsninger er de gode nok.
De tilbyder heller ikke den slags privat løsninger mere, nu er det Cybercity
der har taget over.
Desuden så har jeg feks. ikke adgang til usenet fra min udbyder, jeg bruger
sunsite og har haft andre udbyder der heller ikke har tilbud usenet server.
BamBam
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-02-06 21:42 |
|
BamBam skriver:
>
> Nej ikke til privat personer.
Nej
> Men erhverv løsninger er de gode nok.
Nej - jeg betragter det som værende en erhvervsløsning jeg har, da den
er tilbudt min arbjedsplads.
> De tilbyder heller ikke den slags privat løsninger mere, nu er det Cybercity
> der har taget over.
Jeps og efterladt mig en en yderligere stor håndfuld kunder med en
elendig service og en død newsserver - selvom det står i en betingelser
at den er levende.
Det står endda i de betingelser folk fik lige før årsskiftet.
> Desuden så har jeg feks. ikke adgang til usenet fra min udbyder, jeg bruger
> sunsite og har haft andre udbyder der heller ikke har tilbud usenet server.
Jeg har tidligere haft TDC gennem flere år.....
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
BamBam (15-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 15-02-06 21:55 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43F3921A.1B3E335D@du.kan.finde.den...
>
> Nej - jeg betragter det som værende en erhvervsløsning jeg har, da den
> er tilbudt min arbjedsplads.
Hvor meget brug for usenet har din arbejdsplads?
Desuden så har din arbejdsplads helt sikkert en bedre support ordning.
Du har en medarbejder aftale, skatte fri som du betaler over din løn, et
privat produkt lavet som stor kunde aftale.
>> De tilbyder heller ikke den slags privat løsninger mere, nu er det
>> Cybercity
>> der har taget over.
>
> Jeps og efterladt mig en en yderligere stor håndfuld kunder med en
> elendig service og en død newsserver - selvom det står i en betingelser
> at den er levende.
Klag!
I kommer sikker over i en Cybercity aftale.
Hvis du er sonofon mobil kunde, kan du få en 512/128 for kun 199 kr. pr.
mdr.
BamBam
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-02-06 06:34 |
|
BamBam skriver:
>
> Hvor meget brug for usenet har din arbejdsplads?
Intet (næsten)
> Desuden så har din arbejdsplads helt sikkert en bedre support ordning.
Jeps, for de har beholdt TDC som udbyder.
> Du har en medarbejder aftale, skatte fri som du betaler over din løn, et
> privat produkt lavet som stor kunde aftale.
Nej....
> Klag!
Er prøvet ca 25 gange nu, det hjælper hat.
> I kommer sikker over i en Cybercity aftale.
Ja, men en gang til sommer eller senere....
> Hvis du er sonofon mobil kunde, kan du få en 512/128 for kun 199 kr. pr.
> mdr.
Ellers tak, skal jeg selv betale, bliver det sku en TDC løsning !
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
Flemming Lynggaard (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 16-02-06 09:55 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:43F40EC1.B98C9110@du.kan.finde.den...
> BamBam skriver:
>> mdr.
>
> Ellers tak, skal jeg selv betale, bliver det sku en TDC løsning !
>
Du vil slet ikke se hvor mange problemer vi har med TDC og bare cirka 200
DSL løsninger, vi har aldrig oplevet et firma så inkompetent som TDC må
siges at være, endnu har de til gode at oprette en linie korrekt på første
forsøg, på trods af at vi endda bruger formularer lavet af TDC selv for at
hjælpe dem..
Det er naturligvis ikke et forsvar af CC men blot en konstatering af at
andre nok vil opleve meget store problemer hvor du ikke gør og omvendt..
Selvom de har sat intet mindre end 3 personer til hos TDC at administrere
aftalen kan de stadig ikke håndtere det.. så ryger man altså ud i min
branche
F
| |
MN (15-02-2006)
| Kommentar Fra : MN |
Dato : 15-02-06 21:28 |
|
"BamBam" <non@non.dk> wrote in message
news:43f38b82$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:43F2BAD5.B4241516@du.kan.finde.den...
>> BamBam skriver:
>>>
>>> Ja det lyder ikke sågodt, så er det godt at sonofon har købt Cybercity
>>> der
>>> er bedre på det område, så kan sonofon tage sig af det de er bedst til,
>>> mobil telefoni.
>>
>> Det er de satme heller ikke for skrappe til. "Sonofonisk uland god dag"
>> er min standard frase, når signalet svigter.
>>
>>> Dejligt med sådan en firma aftale i Vestas, så få i gode rabatter på
>>> telefoni.
>>
>> Privat ?
>> Nope, firma'et gør forhåbentligt - specielt da ADSL'en koster mere end
>> vores gamle aftale hos TDC (BB prof). Forskellen er så at Sonofons
>> kundeservice vi har adgang til, lukker fredag klokken 21 og starter
>> først igen mandag morgen.
>>
>> Klaus
>> --
>> Sonofon, er de bare inkompetente ?
>> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
>
>
> Alt i alt så klare sonofon sig godt i forhold til andre selskaber på
> marked
> http://www.teleanke.dk/t2w_341.asp
>
Det var i 2004. Det er lang tid siden.
Mogens
| |
BamBam (15-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 15-02-06 21:36 |
|
"MN" <willemoesgadeFJERNES@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43f38ec8$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Alt i alt så klare sonofon sig godt i forhold til andre selskaber på
>> marked
>> http://www.teleanke.dk/t2w_341.asp
>>
> Det var i 2004. Det er lang tid siden.
>
> Mogens
Det er intet der tyder på at det er blevet dårligere!
Tvært imod.
Så er der KUN 1 år mellem 2004, da 2005 "næsten" lige er slut og 2006 står
for døren.
BamBam
| |
MN (16-02-2006)
| Kommentar Fra : MN |
Dato : 16-02-06 17:37 |
|
"BamBam" <non@non.dk> wrote in message
news:43f390b8$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "MN" <willemoesgadeFJERNES@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43f38ec8$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>>> Alt i alt så klare sonofon sig godt i forhold til andre selskaber på
>>> marked
>>> http://www.teleanke.dk/t2w_341.asp
>>>
>> Det var i 2004. Det er lang tid siden.
>>
>> Mogens
>
> Det er intet der tyder på at det er blevet dårligere!
> Tvært imod.
>
> Så er der KUN 1 år mellem 2004, da 2005 "næsten" lige er slut og 2006
> står for døren.
>
Ja, 1 år er lang tid.
Så den måling kan ikke bruges til noget som helst i dag.
Mogens
| |
BamBam (16-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 16-02-06 21:07 |
|
"MN" <willemoesgadeFJERNES@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43f4aa33$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "BamBam" <non@non.dk> wrote in message
> news:43f390b8$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "MN" <willemoesgadeFJERNES@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:43f38ec8$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>>> Alt i alt så klare sonofon sig godt i forhold til andre selskaber på
>>>> marked
>>>> http://www.teleanke.dk/t2w_341.asp
>>>>
>>> Det var i 2004. Det er lang tid siden.
>>>
>>> Mogens
>>
>> Det er intet der tyder på at det er blevet dårligere!
>> Tvært imod.
>>
>> Så er der KUN 1 år mellem 2004, da 2005 "næsten" lige er slut og 2006
>> står for døren.
>>
> Ja, 1 år er lang tid.
>
> Så den måling kan ikke bruges til noget som helst i dag.
Klart den kan!
Der skal først laves en ny for 2005 og så længe den ikke er lavet så gælder
den gamle og billede er helt sikkert det samme, for det har det været i
mange år, dem der er i toppen har altid været det, lige som dem i bunden.
| |
Hans (15-02-2006)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 15-02-06 11:02 |
|
Jesper wrote:
>
> Har overvejet Cybercity, men da jeg var kunde hos dem for 4 år siden
> havde de en røv dårlig kundeservice. Har de stadig det? (kan nok ikke
> være dårligere end Tele2)
>
Jeg kender ikke dine forventninger til kundeservice, men hvis det handler om
du ønsker øjeblikkelig respons og reaktion, både på telefon og mail, så bør
du helt klart betale hvad en erhvervsforbindelse koster, måske ovenikøbet
med et udvidet serviceabonnement. I såfald er det TDC du skal henvende dig
til.
Kan du leve med at vente i en telefonkø, eller måske ikke lige ringe i de
travle eftermiddagstimer, og vente en dags tids eller to på svar på en mail,
så er CC ganske udmærket. Jeg var kunde hos CC i et par år, indtil vi for
nogle få måneder siden fik bolignet, og CC's kundeservice var helt klart
lysår bedre end Tele2's, så det kan kun blive bedre.
Hans
| |
Flemming Lynggaard (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 16-02-06 09:57 |
|
"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message
news:43f2fc21$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Jesper wrote:
>>
>> Har overvejet Cybercity, men da jeg var kunde hos dem for 4 år siden
>> havde de en røv dårlig kundeservice. Har de stadig det? (kan nok ikke
>> være dårligere end Tele2)
>>
> Jeg kender ikke dine forventninger til kundeservice, men hvis det handler
> om du ønsker øjeblikkelig respons og reaktion, både på telefon og mail, så
> bør du helt klart betale hvad en erhvervsforbindelse koster, måske
> ovenikøbet med et udvidet serviceabonnement. I såfald er det TDC du skal
> henvende dig til.
>
Har den totalt modsatte oplevelse af TDC's ervhervs service, både på leased
lines DSL SHDSL og telefoni - de er imho for store og kan ikke evne at
snakke sammen, give de lovede tilbage meldinger få løst de problemer de skal
på nomineret tid og er i det hele taget meget amatøragtige i deres
fremtreden overfor store ervervskunder..
Og så er de dyre... go fish..
F
| |
Kim Christensen (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Kim Christensen |
Dato : 18-02-06 10:17 |
|
Lidt mere om Tele2...
Fredag d 10/2 skulle jeg have haft installeret tele2 Freeway. Fik mail
om at telefon og internet ville være ustabilt hele dagen fra 8-16. Kl
16 var hverken telefon elle internet kommet i gang. Og det er det
stadig ikke. her d 18/2. Support mener at det tager en 3-5 arbejdsdage,
men kan ikke sige noget med sikkerhed.
Som Tele2 kunde er jeg i forvejen vant til at skulle bruge internetcafe
og nu har jeg købt en mobiltelefon for dog trods alt at kunne ringe
til nogen hvis der bliver behov.
Så fortsat død telefon og 0/0 kbit.sekund på anden uge, det bedste
tele2 kan byde på.
Jeg tror at jeg overlader opgaven til cybercity i løbet af den
kommende uge....
Hilsen Kim
| |
BamBam (18-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 18-02-06 10:37 |
|
"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1140254207.211697.127910@f14g2000cwb.googlegroups.com...
>
>Jeg tror at jeg overlader opgaven til cybercity i løbet af den
>kommende uge....
>
>Hilsen Kim
Hænger du ikke på Tele2 de næste 6 mdr. ?
| |
Mogens Jørgensen - w~ (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Mogens Jørgensen - w~ |
Dato : 18-02-06 10:57 |
|
On Sat, 18 Feb 2006 10:36:44 +0100, "BamBam" <non@non.dk> wrote:
>
>Hænger du ikke på Tele2 de næste 6 mdr. ?
>
Hej BamBam
Tele2 bruger som standard den at man er bundet 6 måneder, men når de
ikke kan levere det man betaler for har de brudt den aftale der er
indgået ifølge aftaleloven og dermed har de selv hævet aftalen
Vil du vide mere om Tele2 vil jeg anbefale nedenstående hjemmeside :
http://www.findsvar.dk/
Der vil du også kunne finde lignende historier, som går 2 år tilbage,
desværre er Tele2 åbenbart ikke blevet bedre...
Mogens
| |
BamBam (18-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 18-02-06 11:02 |
|
"Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org>
skrev i en meddelelse news:unrdv11eq0aoqeic6imblat31ecpea42jq@4ax.com...
> On Sat, 18 Feb 2006 10:36:44 +0100, "BamBam" <non@non.dk> wrote:
>
>>
>>Hænger du ikke på Tele2 de næste 6 mdr. ?
>>
> Hej BamBam
>
> Tele2 bruger som standard den at man er bundet 6 måneder, men når de
> ikke kan levere det man betaler for har de brudt den aftale der er
> indgået ifølge aftaleloven og dermed har de selv hævet aftalen
>
> Vil du vide mere om Tele2 vil jeg anbefale nedenstående hjemmeside :
>
> http://www.findsvar.dk/
>
> Der vil du også kunne finde lignende historier, som går 2 år tilbage,
> desværre er Tele2 åbenbart ikke blevet bedre...
>
> Mogens
Ja jeg har hørt historien mange gange før, arbejder selv i telebranchen og
har haft kunder der vil væk fra dem.
Har også kort arbejdet hos Tele2 Mobil kundeservice, men fandt at jeg ikke
kunne stå model til deres dårlig kundeservice, men sådan er det når folk
vælger et discount teleselskab, man få hvad man betaler for.
BamBam
| |
Rudi Stegen (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 18-02-06 15:11 |
|
Hej BamBam, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
> Har også kort arbejdet hos Tele2 Mobil kundeservice, men fandt at
> jeg ikke kunne stå model til deres dårlig kundeservice, men sådan
> er det når folk vælger et discount teleselskab, man få hvad man
> betaler for.
Nu ved jeg ikke lige med mobbimobbier, da det for mig er et område a la
fugleinfluenza - dvs. noget jeg holder mig fra.
Men hvad angår ADSL er bemærkningen: "Man får hvad man betaler for"
ofte set og lige så ofte misbrugt. Det bruges ofte som et mantra uden
at tænke på, at Tele2 praktisk set ikke er billigere end fx TDC.
Afhængigt af hastighedskombination er de typisk 10 kr. billigere pr.
måned end TDC eller har præcis samme pris.
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm
| |
Rudi Stegen (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 18-02-06 15:02 |
| | |
Kim Christensen (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Kim Christensen |
Dato : 19-02-06 11:19 |
|
>Hænger du ikke på Tele2 de næste 6 mdr. ?
Ifølge købeloven har jeg 14 dages fortrydelsesret. Det beregner jeg
fra installationsdatoen, dvs d 10/2, idet jeg jo ikke har kunnet
evaluere produktet før den tid. Så der skal fældes en afgørelse
inden ugen er omme. Men det skal da siges at Tele2 nu har fået hul på
internettet her i løbet af Søndag formiddag, så nu mangler der kun
fastnettelefonen. Internetet virker lige nu fint, så jeg tror at
resten nu bliver ordnet over en snak med deres supportrafdeling.
Hilsen kim
| |
Jeppe Seidelin Dam (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Jeppe Seidelin Dam |
Dato : 19-02-06 11:46 |
|
Kim Christensen wrote:
>> Hænger du ikke på Tele2 de næste 6 mdr. ?
>
> Ifølge købeloven har jeg 14 dages fortrydelsesret. Det beregner jeg
> fra installationsdatoen, dvs d 10/2, idet jeg jo ikke har kunnet
> evaluere produktet før den tid.
På teleydelser har du 14 dages fortrydelsesret, og de gælder fra
bestillingsdatoen.
> Så der skal fældes en afgørelse
> inden ugen er omme. Men det skal da siges at Tele2 nu har fået hul på
> internettet her i løbet af Søndag formiddag, så nu mangler der kun
> fastnettelefonen. Internetet virker lige nu fint, så jeg tror at
> resten nu bliver ordnet over en snak med deres supportrafdeling.
Fortrydelsesretten ophører desuden når produktet tages i brug.
mvh
Jeppe Seidelin Dam
| |
Mogens Jørgensen - w~ (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Mogens Jørgensen - w~ |
Dato : 19-02-06 14:05 |
|
On Sun, 19 Feb 2006 11:45:50 +0100, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@SLETmailme.dk> wrote:
>Fortrydelsesretten ophører desuden når produktet tages i brug.
Hej Jeppe
Kan du dokumentere ovenstående udover fra diverse papirer hos en
Teleudbyder ?
| |
BamBam (19-02-2006)
| Kommentar Fra : BamBam |
Dato : 19-02-06 14:14 |
|
"Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org>
skrev i en meddelelse news:55rgv1povgrnecoa110kfc24juo3kan3a0@4ax.com...
> On Sun, 19 Feb 2006 11:45:50 +0100, "Jeppe Seidelin Dam"
> <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote:
>
>>Fortrydelsesretten ophører desuden når produktet tages i brug.
>
> Hej Jeppe
>
> Kan du dokumentere ovenstående udover fra diverse papirer hos en
> Teleudbyder ?
Jeg er også helt sikker på at der ingen fortrydelsesret er efter man har
fået forbindelsen.
De14 dages fortrydelsesret, er fra den dag man bestiller forbindelsen, ikke
fra man har fået den.
BamBam
| |
Jeppe Seidelin Dam (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Jeppe Seidelin Dam |
Dato : 19-02-06 18:02 |
|
Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org wrote:
>> Fortrydelsesretten ophører desuden når produktet tages i brug.
>
> Hej Jeppe
>
> Kan du dokumentere ovenstående udover fra diverse papirer hos en
> Teleudbyder ?
Nej.
mvh
Jeppe Seidelin Dam
| |
Flemming Lynggaard (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 25-02-06 16:04 |
|
"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message
news:1140344319.414147.73160@g43g2000cwa.googlegroups.com...
>Hænger du ikke på Tele2 de næste 6 mdr. ?
Ifølge købeloven har jeg 14 dages fortrydelsesret. Det beregner jeg
fra installationsdatoen, dvs d 10/2, idet jeg jo ikke har kunnet
Hvorfor forventer du overhovedet at have fortrydelses ret, det har du kun på
fjernsalg - hvilket jeg ikke er særligt sikker på at det her kan gå som?
Men hvis du har vil jeg give dig ret det er fra installationsdagen
fortrydelsen gælder.. men det må en ret jo tage endelig afgørelse om.
F
| |
Henning (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 25-02-06 17:30 |
|
>
>Men hvis du har vil jeg give dig ret det er fra installationsdagen
>fortrydelsen gælder.. men det må en ret jo tage endelig afgørelse om.
Nope, fra bestillingsdatoen. Ofte kan du fravælge de 14 dages
fortrydelsesret mod at få telefon/adsl whatever hurtigere.
| |
Kim Christensen (01-03-2006)
| Kommentar Fra : Kim Christensen |
Dato : 01-03-06 14:01 |
|
I den aktuelle sag har jeg nu opsagt Tele2 efter at de nu på 3.uge
ikke har kunnet skaffe os en fastnettelefonforbindelse. Som årsag har
jeg angivet manglende leverance af Freeway i det omfang det var bestilt
og beskrevet i Tele2's materiale. Nu går opgaven videre til Cybercity,
de lover 3 ugers ventetid, så får vi se hvordan det går.
Tele2 har ikke svaret på min opsigelse, men jeg vil referere her i
tråden når/hvis de svarer
Hilsen Kim
| |
Allan Vebel (21-03-2006)
| Kommentar Fra : Allan Vebel |
Dato : 21-03-06 00:00 |
|
Jesper skrev:
> I dag d. 14/2-06 har vi stadig ikke fået freeway, vi taler
> om en "leveringstid" på 14 uger
Jeg kan sagtens genkende det med leveringstid hos Tele2.
I øjeblikket har vi en FWA-forbindelse hos Sonofon, og det
har da kørt rimeligt, efter at have fået den sidste nye antenne
op. Det stopper til sommer, og jeg har derfor set mig om
efter noget andet, og prøvede hos Tele2.
Jeg startede den 28. december 2005 med en mail til dem,
og allerede den 4. januar blev jeg ringet op at en sælger
som godt nok ikke kunne levere Freeway 4096/768, men
sagtens kunne levere 2048/512 på den ISDN-forbindelse
jeg har hos Sonofon.
ADSL blev bestilt, der ville gå omkring 5 uger. Den 16. januar
får jeg et brev om at de ikke kan levere varen alligevel, og
annulerer bestillingen. I kø som nummer 15 til kundeservice,
det tager 40 minutter
Her får jeg bestilt 2048/128, det mente de nok at kunne klare,
men jeg får først en bekræftelse på det den 27. februar.
Den 6. marts kommer der igen et brev om at det kan de heller
ikke levere, og bestillingen bliver annuleret. Jeg ringer igen, og
hver gang bliver min nuværende telefonlinje målt igennem på
stedet - der er slet ingen problemer, siger de. Jeg fik dem nu
til at undersøge hvad der i virkeligheden var galt, og de ringede
tilbage en times tid senere. Nu er det min ISDN-linje der er
problemet, sagde de, den var jeg nødt til at konvertere til en
analog linje. Jeg bruger imidlertid ISDN-linjen til andre ting, så
nu ville jeg have en helt almindelig analog linje ind parallelt
med den anden, og så kun bruge den til ADSL.
Der ville bare gå 5 uger inden jeg overhovedet kunne få den
linje, jeg kunne ikke engang få et telefonnummer med det samme,
så jeg kunne sætte ADSL-bestillingen i gang, der ville gå
yderligere 5 uger. Glem det, sagde jeg til sælgeren, jeg finder
en anden løsning.
Umiddelbart efter gik jeg ind på http://privat.tdc.dk/telefoni/samtale/bestil/
og bestilte den billigste telefonlinje til 0 kroner i oprettelse, og i
samme formular kunne jeg bestille en ADSL-forbindelse. Jeg
fik bekræftelsen på mail med det samme, og efter få dage et
brev om at det hele bliver leveret om en uge (og det er i morgen,
hurra!). Dagen efter kom der en pakke med ADSL-modem, et
par kabler, skillefilter og en letforståelig installationsvejledning.
Forleden dag fik jeg en ultrakort mail fra Tele2: "problemet løst
ifbm CB 8.3.06" - ikke noget om hvilket problem der var løst, så
min midterste finger begyndte at vende lidt opad .
Kundeservice og Tele2 er altså en by i Rusland - de har spildt
min tid i mange måneder.
> Men har i nogle gode råd til hvem vi så skal vælge som udbyder
> i stedet for?
Hvordan det så går i praksis hos TDC, ved jeg af gode grunde
ikke endnu, men andre jeg kender, har kun gode erfaringer, og
alt tyder indtil nu at de er meget bedre.
> Har overvejet Cybercity
Den prøvede jeg først, men det kunne slet ikke levere noget som
helst på min ISDN-forbindelse, så...
--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss
| |
sdsf (21-03-2006)
| Kommentar Fra : sdsf |
Dato : 21-03-06 13:47 |
|
Allan Vebel skrev:
> Jesper skrev:
>
>> I dag d. 14/2-06 har vi stadig ikke fået freeway, vi taler
>> om en "leveringstid" på 14 uger
>
Jeg bestilte Tele2freeway 512/512, og efter at jeg havde ventet forgæves
i mere end 5 måneder, annulerede jeg bestillingen.
Jeg fik faktisk det indtryk, at de hos Tele2 var lettede over
at jeg annulerede bestillingen. Ret mystisk.
| |
Kim Christensen (22-03-2006)
| Kommentar Fra : Kim Christensen |
Dato : 22-03-06 19:19 |
|
>Jeg fik faktisk det indtryk, at de hos Tele2 var lettede
>over at jeg annulerede bestillingen. Ret mystisk.
Mystisk, men ikke usædvanligt. Jeg skullehave haft tele2freeway m
fastnettelefon d 10 februar. Internettet kom efter ca 10 dages død
linie, og telefonen er stadig død. Den har været fejlmeldt til tele2
5 gange, uden resultat.
Jeg spurte rentud tele2 kundeservice om de var i stand til at rette
problemet, eller om jeg skulle skifte operatør. De lod til at være
diskret indforstået med at jeg skifter operatør, som så førsøger
at installere adsl hos mig d 11/4, det bliver så til 2 mdr uden
fastnettelefon. Mindst 2 mdr.....?
Hilsen Kim
| |
|
|