Bodil til History of Violence
Fra : Jesper

Dato : 05-03-06 23:54

Bedste amerikanske film: History of Violence
Bedste ikke-amerikanske film: Der Undergang

Rigtigt gode Bodil-valg!

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per

Dato : 07-03-06 00:22

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Bedste amerikanske film: History of Violence
> Bedste ikke-amerikanske film: Der Undergang
>
> Rigtigt gode Bodil-valg!

Ja bedre end nogen af dem Oscar havde nomineret!

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 20-03-06 20:43

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Ja bedre end nogen af dem Oscar havde nomineret!

Ja det var klart en interessant film, fik endelig set den. Er lige gået
igang med at få set instruktørens film. Har nu fået set Scanners og The
Brood har for lægne siden set Crash (som fascinerede mig meget dengang) og
The Fly...emn skal have set dem igen...

Men selv om jeg ikke er nogen stor kender af Cronenbergs film så synes jeg
alligevel på en måde at filmen tydelig bærer hans præg.

Jeg var ret vild med filmen, er ikke stor fan af Viggo, men han er rigtig
godt castet i denne film, og elsker som altid Ed Harris...

SYnes at brugen af de to sexscener fungerer godt, til at skelne mellem de to
herrer...synes måske lige at familie idyllen i starten af filmen er lidt for
kunstig, selv om det selvfølgelig er meningen at det skal være for meget.
Synes at den meget brutal vold fungerer godt i filmen, og synes at det er en
interessant diskussion om man kan ændre sit sind så væsentligt som vores
"helt" gør det. Hvilket filmen jo stiller stort spørgsmål tegn til...det
eneste sted hvor filmen lidt tabte mig, var slutningen, jeg skal se filmen
igen, for jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til slutningen...

Men en fantastisk film der giver mig lyst til at se endnu mere fra
instruktørens hånd.

Mvh. Brian

Fra : dan

Dato : 20-03-06 21:38

men william hurt... så filmen med en kammerat, og vi var enige om at
det var den mest kiksede skurke-præstation vi nogensinde havde set på
film! var lige ved at falde af stolen da jeg så at han var nomineret.

dan