Word - tekstfelter - naviger ?
Fra : Is

Dato : 05-03-06 22:10

Hej

Jeg har ikke arbejdet ret meget med word og dets muligheder !
Men jeg vil gerne lave en skabelon, hvor i der skal skrives div oplysninger,
som Navn, Adresse, Telefon Nr.

Øverst er der skrevet klubnavn m.m. og der er et logo.

Nedenunder med venstre justering har jeg skrevet:

Navn
Adresse
Post nr. by
Telefon nr.
o.s.v.

Nu vil jeg så ha lavet det sådan, at straks skabelonen åbnes, står markøren
efter Navn.
Når jeg så har skrevet : "jens Hansen", skal jeg med et tryk, stå klar til
at skrive "Roskildevej".

Om der skal indsættes felter ??? ved jeg ikke.

Men alt hvad der står i skabelonen når den åbnes, må ikke kunne slettes
eller ændres, Dog må jeg vel akseptere automatisk linjeskift hvis teksten
fylder mere end der er plads til på en linje.

Er der nogen der har mod på at hjælpe mig med det ??

Erik Isager

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-03-06 00:40

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fylder mere end der er plads til på en linje.
>
> Er der nogen der har mod på at hjælpe mig med det ??

Hej Erik
Det ser ud som om, at det er formularfelter, som kan lige det du efterlyser.
Dem kan du indsætte via formular værktøjslinjen.
Når de er indsat, skal man via Funktioner beskytte dokumentet, således at
der kun kan skrives i formularfelterne.
Du må lige fortælle hvilken word du bruger, da det er lidt forskelligt i de
forskellige versioner.
Du kan evt. også sende mig dokumentet, så kan jeg lave et forslag til dig.
Min email her er gyldig.

Kurt

Fra : Is

Dato : 06-03-06 19:38

> [...]
> forskellige versioner.
> Du kan evt. også sende mig dokumentet, så kan jeg lave et forslag til dig.

Tak

Jeg vil lige øve mig lidt på det du skriver - så vender jeg nok tilbage

Men jeg bruger word 2000 eller 2003, (mest 2000)

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 06-03-06 20:27

> [...]
>
> Jeg vil lige øve mig lidt på det du skriver - så vender jeg nok tilbage

> Men jeg bruger word 2000 eller 2003, (mest 2000)
Hej - jeg var hurtigere tilbage end jeg havde reghnet med Og det er
fordi jeg ikke kan få det at virke !!

Jeg har noget tekst stående !
Så går jeg i værktøjslinjen og vælger formularer, og indsætter en
"tekstrude".
Nu kan jeg skrive hvor jeg vil !
Så går jeg i funktioner > beskyt dokument > i "redigeringsbegrænsninger"
vælger jeg "udfyldning af formularer"
Så kan jeg ikke skriver noget som helst !!

Hvad går galt ??

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-03-06 22:01

> [...]
> vælger jeg "udfyldning af formularer"
> Så kan jeg ikke skriver noget som helst !!

Hej Erik

Du skal ikke indsætte en tekstrude, men et "Tekstfelt i formular". Knappen
længst til venstre i værktøjslinjen.

Hilsen
Jan

Fra : Is

Dato : 06-03-06 22:25

> Hej Erik
>
> Du skal ikke indsætte en tekstrude, men et "Tekstfelt i formular". Knappen
> længst til venstre i værktøjslinjen.

Takker Nu virker det, som jeg gerne ville ha det til !

I den ene formular skal indsættes en dato, i de fleste tilfælder d.d.
Hvad er genvejsfunktionen til det ?

Erik Isager

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-03-06 23:29

> Takker Nu virker det, som jeg gerne ville ha det til !
>
> I den ene formular skal indsættes en dato, i de fleste tilfælder d.d.
> Hvad er genvejsfunktionen til det ?

Det ved jeg ikke, men det er vist også ligemeget, for genvejstaster vil vist
ikke virke i formularfelter Det er således, at når man arbejder med
formularfelter, så er mange de mange forskellige muligheder for at foretage
fancy ting udelukket. Bl.a. er det dig alene, som bestemmer skrifttype, str.
osv. når du laver feltet. Det kan kun ændres igen, hvis man fjerner
beskyttelsen.
D.d. feltet kan normalt hentes via Indsæt - felt, men hvis du prøver på det,
vil du opdage at denne mulighed er udelukket, og derfor vil en genvej til at
indsætte sådan et felt formentlig heller ikke virke.

Kurt

Fra : Is

Dato : 06-03-06 23:57

> [...]
at
> indsætte sådan et felt formentlig heller ikke virke.

Jeg takker for svar.

Erik Isager

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-03-06 22:21

Den 06 mar 2006 skrev Is i dk.edb.programpakker.ms-office:

> I den ene formular skal indsættes en dato, i de fleste tilfælder d.d.
> Hvad er genvejsfunktionen til det ?

Under felttype kan du vælge Dato eller DagsDato, afhængigt af om
brugeren skal kunne indtaste en dato eller ej

Lars Klintholm

Fra : Is

Dato : 07-03-06 23:25

> Under felttype kan du vælge Dato eller DagsDato, afhængigt af om
> brugeren skal kunne indtaste en dato eller ej

Tak for svar !

Det lyder spændende - er det bare at indsætte felt og så vælge "Date" ?

Erik Isager

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-03-06 23:59

> Tak for svar !
>
> Det lyder spændende - er det bare at indsætte felt og så vælge "Date" ?

Du skal dobbeltklikke på formularfeltet, så kan du pille ved egenskaberne.
Jeg anviste ikke metoden, idet du angiveligt både ville have d.d. og
mulighed for at skrive dato, hvilket er 2 forskellige egenskaber, som så
ikke kan være aktive på en gang.
Så et felt med egenskaber for d.d. vil ikke kunne redigeres, med mindre man
låser dokumentet op, hvilket jo ikke er så smart.
Det andet felt kan man selv skrive i, og under Datoformat kan man så
bestemme, hvordan formatet skal være. Personligt synes jeg ikke, at det er
så smart, da det kræver at brugeren oplæres til det specifikke format og
skal kunne huske det. Det bliver selvfølgelig ensartet, men det kan jo
skrives på mange måder.

Kurt

Fra : Is

Dato : 08-03-06 18:10

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så smart, da det kræver at brugeren oplæres til det specifikke format og
> skal kunne huske det. Det bliver selvfølgelig ensartet, men det kan jo

Ja men dog - det åbner jo muligheder jeg slet ikke kendte !

Jeg skal lige øve mig lidt - men jeg tror bestemt det var hvad jeg søgte.

Tak for hjælpen.

Erik Isager

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-03-06 21:52

> Ja men dog - det åbner jo muligheder jeg slet ikke kendte !
>
> Jeg skal lige øve mig lidt - men jeg tror bestemt det var hvad jeg søgte.

> [...]
Velbekomme

Kurt