GeForce 6800LE i AGP4x?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 05-03-06 18:20

Kan subj. lade sig gøre?

Rent fysisk passer kortet ned i AGP Slot'et men er der ikke noget om at
spændingen er anderledes?
Det er et Tyan S2603 (i860 chipset) som det skulle sidde i.
Hvor stor et performance hit ville man få kontra agp8x?

/Morten

Fra : Villy Jensen

Dato : 05-03-06 19:02

> Kan subj. lade sig gøre?
>
> Rent fysisk passer kortet ned i AGP Slot'et men er der ikke noget om at
> spændingen er anderledes?

Det burde kunne funke; jeg ville prøve uden tøven!

> Det er et Tyan S2603 (i860 chipset) som det skulle sidde i.
> Hvor stor et performance hit ville man få kontra agp8x?

Preformance forskel mellem AGPx8 og AGPx4 er ren marketing
- det har ringe praktisk betydning - se:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/07/29/3767870

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 05-03-06 19:35

> Det burde kunne funke; jeg ville prøve uden tøven!

Fint fint, jeg havde tænkt mig at benchmarke det mod mit nuværende agp8x
board, men jeg ville helst ikke brænde skidtet af..

> Preformance forskel mellem AGPx8 og AGPx4 er ren marketing
> - det har ringe praktisk betydning - se:
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/07/29/3767870

Ok, jeg kunne godt huske det fra min GF4-tid, men det er jo ved at være
længe siden

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 20:29

Morten Lundstrøm wrote:
> [...]
> Det er et Tyan S2603 (i860 chipset) som det skulle sidde i.
> Hvor stor et performance hit ville man få kontra agp8x?

Jeg kører selv med et ASUS V9999/TD (6800 AGPx8) i AGPx4 port.

-Jesper G

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 05-03-06 22:31

> Jeg kører selv med et ASUS V9999/TD (6800 AGPx8) i AGPx4 port.

Super, det er præcis sådan ét jeg har

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 23:07

Morten Lundstrøm wrote:

> Super, det er præcis sådan ét jeg har
>
> /Morten

Er det en 6800LE? Det skulle da gerne være en 6800, for ellers føler jeg
mig lidt snydt, da jeg går ud fra at 6800 er bedre end 6800LE. (?)
Er dog ikke lige nok inde i det til at jeg kender forskellen.

Mvh Jesper G

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 05-03-06 23:32

> Er det en 6800LE? Det skulle da gerne være en 6800, for ellers føler jeg
> mig lidt snydt, da jeg går ud fra at 6800 er bedre end 6800LE. (?)
> Er dog ikke lige nok inde i det til at jeg kender forskellen.

Et LE er kun født med 8 pixel pipelines og 4 vertex shaders aktiveret.
Jeg tror et 6800 er født med 12 og 5 hvis jeg husker korrekt.
Jeg har software unlocked mit så det kører 12/6 (Alle kort er egentligt født
med 16/6, men på de 'små' kort er visse pipelines og shaders defekte, så
bliver de bare deaktiveret og solgt som et langsommere kort, nogle gange er
man heldig og får ét uden fejl på 1 eller 2 klynger, hver klynge består af 4
pipelines.)
Desuden er det også overclocket til 360 på coren og 875 på rammene.
Hvis man er så heldig at have et kort hvor alle pixel pipelines og vertex
shaders er iorden, så kan man tage en V9999/GT bios og modificere hastighed
på rammene lidt, så har man et kort der permanent er unlocked

/Morten