Axel Strøbye
Fra : tommyhansenjensen@gm~

Dato : 05-03-06 13:27

Tvang mig igennem Familien Gyldenkål igår.

Det gik op for mig, at han faktisk kan spille andre type roller end dem
han gjorde i Olsenbanden og Matador.

VH

Tommy

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-03-06 19:03

"tommyhansenjensen@gmail.com" <tommyhansenjensen@gmail.com> writes:

> Tvang mig igennem Familien Gyldenkål igår.

Tvang dig?

Afgjort en af de allerbedste danske komedier fra den tid.

Nuvel, ingen "Olsen-Banden på sporet", men dog fremragende.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 05-03-06 19:15

"Peter B. Juul" skrev i en meddelelse

> Tvang dig?

Ska je jae en arm igennem ham .... Boss

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : HC

Dato : 05-03-06 21:25

> Ska je jae en arm igennem ham .... Boss

Hihih... Okking er s'gi genial i den serie... Selvom jeg kun har set de to
første. 3'eren venter på mig på hylden - fandt søreme alle tre i en boks til
99.95 i elgiganten... Helt fjong.

En ting der slog mig under gennemsyn af to'eren var, at filmen
tilsyneladende bygger lidt på samme præmisser som Olsen Banden? Var det et
forsøg på at lave noget der kunne blive lige så populært i samme 'genre'?

Er der andre film\filmserier i samme stil eller 'ejer' olsen banden virkelig
deres egen genre?

HC

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 05-03-06 21:50

"HC" skrev i en meddelelse

> Er der andre film\filmserier i samme stil eller 'ejer' olsen >banden virkelig
> deres egen genre?

Der jo Slå først frede filmene, de kommer tæt på

http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/slaa_foerst_frede.htm

Fra : HC

Dato : 06-03-06 11:03

> Der jo Slå først frede filmene, de kommer tæt på
>
> http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/slaa_foerst_frede.htm

Njah, det er vel ikke ligefrem noget man kan kalde kupfilm? Er det ikke
spoofs af agentfilm?

HC

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-03-06 20:09

"HC" skrev i en meddelelse

> Njah, det er vel ikke ligefrem noget man kan kalde >kupfilm? Er det ikke
> spoofs af agentfilm?

Jo det er rigtig , har nok misforstået dig
tænkte at de kom tæt på ,samme komedie type
og så naturligvis Ove, Poul ,Morten og Balling ,Bahs

Fra : Lars Petersen

Dato : 06-03-06 14:24

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:440b4f0f$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Der er jo "Alt på et bræt" med Preben Kaas, Jørgen Ryg og Dirch Passer, som
i hvert fald minder MEGET om Olsen Banden.

Fra : Lars Petersen

Dato : 06-03-06 14:23

"HC" <hc@fuckspam.dk> skrev i en meddelelse

> Hihih... Okking er s'gi genial i den serie... Selvom jeg kun har set de to
> første. 3'eren venter på mig på hylden - fandt søreme alle tre i en boks
> til 99.95 i elgiganten... Helt fjong.

Okking er i 3eren erstattet af Rolf Wesenlund (tror jeg han hedder). Ham der
spiller Marve Fleksnes

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-03-06 23:54

Peter B. Juul skrev bl.a.:

> Tvang dig?
>
> Afgjort en af de allerbedste danske komedier fra den tid.
>
> Nuvel, ingen "Olsen-Banden på sporet", men dog fremragende.

Taler vi om den "Familien Gyldenkål" fra 75 som Morten Piil giver ½
stjerne ud af fire i Gyldendals Filmguide?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : Just George

Dato : 06-03-06 14:31

tommyhansenjensen@gmail.com had some thoughts and wrote this:

> Tvang mig igennem Familien Gyldenkål igår.
>
> Det gik op for mig, at han faktisk kan spille andre type roller end dem
> [...]
Æblet falder ikke lang fra stammen. Familien Gyldekåls amerikanske del
af familien er heller ikke så ringe, en hvis Familen Gyllenhaal
--
If some one asks, i'm:
Just George