Skønt med butiksvalgfrihed
Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 12:44

Men en pensionist med knægigt(mig) bliver trynet af doven hjemmehjælp,
der kun vil købe ind i *een* butik

Een ud af tusind hjemmehjælpmodtagere, bl.a. mig, evner at læse
reglerne at de SKAL købe ind i to butikker, hvis pensionisten, hvis
kontakt med omverdenen er gratisreklameaviserne, er forelsket i snacks
fra Aldi og grønsager fra Netto.

Selvfølgelig afviste den bilkørende hjemmehjælp at køre til Lidl i
Herlev, 7 km væk, for hun tænker kun på at sætte grænser anti-mig og
undgå precedens, som hendes fagforening ikke vil værdsætte, nemlig at
jeg er hendes arbejdsgiver.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 05-03-06 17:06

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
>kun på at sætte grænser anti-mig og
>undgå precedens, som hendes
>fagforening ikke vil værdsætte, nemlig at

Jeg troede at det var mig der var arbejdsgiveren, da jeg jo
betaler skat, men hvad pokker noget skal du vel kalde dig. Har
du ikke fortalt at du har børn? De gider ikke hjælpe, eller
hvad?
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 23:39

"Thomas Peter Bitsch (slet G0D3L)" <vitsbreaks@G0D3Lsol.dk> wrote in
message news:11415749930.35810405451068@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> betaler skat, men hvad pokker noget skal du vel kalde dig. Har
> du ikke fortalt at du har børn? De gider ikke hjælpe, eller

Reglerne siger at hjemmehjælpen skal ikke styre men hjælpe
Det er min pointe

Kommunen der vil have job til vennerne har presset mig til at modtage
hjemmehjælp

Jeg søger at nyttiggøre dette gratistilbud til at være pensionisternes
advokat og vise nogle hjemmehjælpere at man ikke kan regelbryde og
arbejdsvægre og tryne og ydmyge og tyrranisere uden at det kritiseres

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 05-03-06 18:10

hvorfor skal vi læse dit bavl Lidl er alm kendt for dårlig personalepolitik
raporter fra tyskland viser dette.Du har nørrebrogade med dens mange
butikker du er forkælet i forhold til pensionister på landet der ikke har
den bredde etniske butikker giver bla. velbekommen.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 23:43

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> wrote in message
> hvorfor skal vi læse dit bavl Lidl er alm kendt for dårlig
> personalepolitik

Står jeg med en pistol og tvinger dig til at læse?

> raporter fra tyskland viser dette.Du har nørrebrogade med dens mange

Jeg vil godt selv se hvordan Lidl er forskellig fra Aldi, som jeg
elsker

> butikker du er forkælet i forhold til pensionister på landet der
> ikke har den bredde etniske butikker giver bla. velbekommen.

Ved at vælge at bo her, er jeg ganske rigtig priviligeret

Jeg søger at nyttiggøre dette gratistilbud til at være pensionisternes
advokat og vise nogle hjemmehjælpere at man ikke kan regelbryde og
arbejdsvægre og tryne og ydmyge og tyrranisere uden at det kritiseres

De fleste pensionister er underdanige og taknemlige og har ikke min
tastaturhurtighed og formuleringsevne

Så jeg har et kald
En tung pligt!
Og chefen for dem er min Enhedsliste-nevø og han har pralet af at han
vil gavne de svage som socialminister, men har ikke nosser så han skal
have lidt ild i røven af mig, der kender ham og ved at det vil være
lærerigt for ham at han intet betyder for fagforeninger vil veto
ethvert forsøg på at give pensionisterne deres ret.

Velfærd betyder mafiavælde.
Min mor betalte selv sin rengøringskone - og gjorde rent før hun kom,
og det er pjat.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-06 08:35

Til komunen og andre relevante instanser

De skriftlige regler, som jeg sidste år fik udleveret i et ringbind,
meddeler at på dage hvor pensionisten er så oppegående at ledsagelse
til butik kan ske, er det hvad hjemmehjælperen er forpligtiget til at
assistere med

Når så hjemmehjælp har bil og jeg ønsker varer der er annonceret i
Lidl , kun , og jeg ønsker at blive kørt til nærmeste butik af den
art, i Herlev, syv kilometer væk, forstår jeg ikke at det nægtes.
Eller at hjemmehjælperen som modtræk imod blomsterfluer i køkkenet I
forrige måned kun , IKKE NU og et sengehjørne der skulle skræves over
for at hun kunne vaske køkkengulv, afviste også dette. Og afviser
assistance til at få benyttet møntvask. som jeg har skriftlig løfte om
fra kommunen.

Jeg respekterer fuldt ud at nogle pensionister har større behov end
mig. Men visitator har tilkendt mig 2 timers hjælp pr uge og jeg har
aldrig bedt om anden hjælp end hvad de skriftlige regler lover mig

For to uger siden mailede nuværende hjemmehjælper

"Vi ska selvfølgelig bruge nogle rengøringsmidler til rengøring, samt
klude og rengørinssvampe."

Det har jeg fået en nabo til at skaffe, men efterfølgende har man
afvist al rengøring alligevel.

Som tidligere folketingskandidat og borgerrepresentations kandidat
føler jeg naturligvis et demokratisk kald til at henlede
borgmesters/tilsyns opmærksomhed på hvad kan forbedres for byens
pensionister, ved at regelbrud som de der rammer mig, ikke rammer de
mange andre taknemlige hjemmehjælpsbrugere, der ikke har min evne til
at beskrive tingenes tilstand skriftligt.

Jeg mener ikke, at jeg er urimelig, når jeg som andre pensionister går
op i gratisavisernes spændende tilbud og finder varer i to forskellige
butikker som begge er under en halv kilometer væk, og beder om at få
disse varer indkøbt for mine penge. At man så opfinder en regel om
"kun een butik" og jeg slår op i ringbindet som visitator udleverede
mig og understreger linien om, at der kan benyttes _to_ forskellige
butikker, så mener jeg ikke at dette er utryghedsskabende eller
uvenligt. På dette ene punkt opnåedes reglernes overholdelse, men
altså først efter trættende og tidsforbrugende iskussion og
papirarbejde.

Een gang har man udført hovedrengøring altså gulvvask vedr et rum. Der
var ingen ledninger. Vedr det næste rum er det let at skubbe ledninger
til side, og de er alle svagstrøm, og jeg tør ikke afmontere, da
computerkontakt er vigtig for mig, og min webmaster er på¨hospitalet.
Intet er anderledes end da visitator besøgte mit ifølge alle propre og
lugtfri hjem.

Jeg håber meget på kommunens assistance til hjælp der er
regeloverholdende, vennesæl , neddæmpet som mig selv og jeg vil og
kan formodentlig gøre mit yderste for at undgå at skabe dårlige
vibrationer., hvis nogen kan oplyse hvad de første fire gange med
andre hjælpere end nu oplevedes som "utrygt" vedr mit ufarlige hjem
hvor jeg er bundet til sengen.og taler så høftligt som enhver anden
gymnasielærer gør.

Med venlig hilsen Bo Warming. 35861000