casshern og FF The Spirits Within
Fra : Mr. D

Dato : 05-03-06 02:54

I min søgen efter materiale om Immortal ad vitam faldt jeg over disse to
film. Nogen, der kan anbefale eller advare mod dem?

http://www.thegline.com/dvd-of-the-week/2001/12-10-2001.htm

http://www.thegline.com/dvd-of-the-week/2004/11-17-2004.htm

simon

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 05-03-06 08:03

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
>I min søgen efter materiale om Immortal ad vitam faldt jeg over disse to
>film. Nogen, der kan anbefale eller advare mod dem?

> [...]

Altså ved rigtig mange har kritiseret Casshern, men jeg må indrømme at jeg
kunne meget godt lide den. Men igen er det nok mest pga. stemningen i
filmen.

mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 09:46

Mr. D wrote:
> I min søgen efter materiale om Immortal ad vitam faldt jeg over disse to
> film. Nogen, der kan anbefale eller advare mod dem?

> [...]

FF filmen er slet ikke så ringe igen. den bygger ganske udemærket op til
en actionpakket slutning, uden de store overraskelser, men den vil
formentligt holde dig fanget alligevel. Hvis DVD'en er på tilbud, så køb
den endelig.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Jesper

Dato : 06-03-06 17:36

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:

> [...]
> en actionpakket slutning, uden de store overraskelser, men den vil
> formentligt holde dig fanget alligevel. Hvis DVD'en er på tilbud, så køb

Jeg er meget begejstret for Final Fantasy, ufatteligt flot lavet, en
milepæl indenfor animation.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Mr. D

Dato : 06-03-06 19:35

> "Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:
>
> Jeg er meget begejstret for Final Fantasy, ufatteligt flot lavet, en
> milepæl indenfor animation.

.... men FF og FF The spirits Within er vel ikke samme film? Eller er det?

simon

Fra : Jesper

Dato : 07-03-06 00:15

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> ... men FF og FF The spirits Within er vel ikke samme film? Eller er det?
>
> simon

Jeg taler om Final Fantasy - The Spirits Within.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-06 10:21

Mr. D wrote:
> I min søgen efter materiale om Immortal ad vitam faldt jeg over disse to
> film. Nogen, der kan anbefale eller advare mod dem?

Casshern er super flot. Hvis du kunne lide Immortal ad vitam på grund
af stemningen og billedsiden, vil du helt sikkert syntes godt om
Casshern. Casshern er noget så sjældent som en langsom
superheltefilm. Der er kun få actionscener i filmen, men de er dead on
noget af det flotteste der findes på film. Det kan til tider være
lidt svært at finde rundt i filmen, da overgangen imellem hvad der
virkelig sker og hvad personerne tænker, fæler eller husker tilbage
på, er meget flydende. Det være sagt så er der en DVD udgave med
full rate DTS-ES med 6.1 diskrete kanaler og lydsiden er det bedste der
er lavet på DVD. Lyden er så dynamisk at man ikke kan se filmen mens
naboerne er hjemme, for hvis dialogerne er på et hørbart niveau er
eksplosionerne så vilde at taget ryster.

Final fantasy har jeg meget blandede følelser omkring. Animationen der
skulle forstille rigtigt levende mennesker er superflot, men der
mangler et eller andet. Istedet for at ligne levende mennesker, er de
lidt zoombie-agtige. Det ligner faktisk et avanceret dukkespil lavet
med lig. God action og en rimelig interessant handling lige indtil
slutningen, der kammer helt over med gaia, naturånder og alt muligt
andet hippie-lort.

Hvis du kan lide Casshern og Immortal, burde du også lige tjekke
Avalon.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-03-06 10:50

Mr. D wrote:

> ... men FF og FF The spirits Within er vel ikke samme film? Eller er det?

Jo, det er det vel. Spirits Within er sjvj den eneste FF film?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mr. D

Dato : 07-03-06 20:52

> Jo, det er det vel. Spirits Within er sjvj den eneste FF film?

Nå, javel! Jeg synes bare, de billeder, jeg så fra filmen, var fremmede for
mig ...

.... men altså har jeg set FF og kan huske, at jeg ikke var så imponeret.
Måske skulle jeg se den igen.

Når jeg er imponeret over Immortal, er det sikkert for en stor dels
vedkommende, at den vækker genkendelig genklang fra tidligere heavy metal
tegneserieuniverser - endda på en måde, så det ikke kun er de samme
tegninger, men også nogle af de samme følelser

simon

Fra : the LU

Dato : 09-03-06 19:18

> Jo, det er det vel. Spirits Within er sjvj den eneste FF film?

Nej. Square har lavet endnu en (Final Fantasy VII - Advent Children) som
dog ikke er udkommet i vesten endnu, og som desuden er direct to video.

http://www.imdb.com/title/tt0385700/

/Toby