triple sec
Fra : Elvis

Dato : 04-03-06 21:04

Hej
Jeg er lidt i tvivl om hvad triple sec er for noget...Jeg ved så meget at
det fællesbetegnelse for appelsin-likører, der er destilleret tre gange.
Og at Til denne gruppe hører bl.a. Cointreau og Grand Marnier... Men hvis
der står i en opskrift at der skal triple sec i er det så bare en af de
to??? Eller er der en bestemt en som HEDDER triple sec???

Mvh. Elvis

Fra : Anette

Dato : 05-03-06 00:31

"Elvis" <dk.34@ofir.dk>
> [...]
> der står i en opskrift at der skal triple sec i er det så bare en af de
> to??? Eller er der en bestemt en som HEDDER triple sec???

Der er noget, der hedder triple sec; den bliver solgt i Cointreau
flasker(firkantede) - især i USA

Anette

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-03-06 09:09

On Sun, 5 Mar 2006 00:31:22 +0100
"Anette" <klsidor6389@gmail.4com> wrote:

> "Elvis" <dk.34@ofir.dk>

> Der er noget, der hedder triple sec; den bliver solgt i Cointreau
> flasker(firkantede) - især i USA

Når der henviser til det i opskrifter i dag, så er det ofte en af de
alkohol frie udgaver (mixers) der tænkes på. Blandt andet Roses (dem
med Rose's Lime) har en sådanne.
her er også lidt mere info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_sec