Puch Maxi /Gammel olie
Fra : Christian Flasche

Dato : 04-03-06 18:18

Hej
Min bror har købt en Maxi som har stået i en kælder nogle år,
problemet er så at kaburatoren bliver ved med at stoppe til .
Kan det være fordi at der sidder gammelt indtøret olie i tanken,
benzinen er jo nok fordampet under opholdet i kælderen.
Hvis det er det der er problemet,er der så en der har en ide
til at løse problemet,eller har en ide til hvad det ellers kunne være.

--
Hilsen Christian

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 18:29

Christian Flasche wrote:
> [...]
> Hvis det er det der er problemet,er der så en der har en ide
> til at løse problemet,eller har en ide til hvad det ellers kunne være.

Skyl tanken igennem med noget petroleum, tag benzin hanen af, ryst
knallerten medens der aftappes.

Kan gentages indtil det ikke rasler mere i tanken når den er tom, men husk
at si petroleum inden man påfylder anden, tredie etc. gang.

Rens derefter det filter der sidder på benzinhanen, også med petroleum, når
du er færdig, så lad tanken stå åben og uden hane 1 dags tid, mínmum et par
timer.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."