Oksemørbrad på Weber
Fra : news.tele.dk

Dato : 04-03-06 12:05

Hej,

Jeg skal lave oksemørbrad på min 47cm Weber. Det er en hel mørbrad. Skal den
laves direkte eller inddirekte? Skal den vendes, hvis JA, hvor ofte? Jeg har
læst at den skal være ca. 60 grader før den er færdig. Hvor mange min. er
det cirka? Har læst at den skal hvile ca. 15 bagefter. Skal have det til at
passe med andet mad!

Fra : SB

Dato : 04-03-06 12:22

"news.tele.dk" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min. er det cirka? Har læst at den skal hvile ca. 15 bagefter. Skal have

Den skal steges indirekte, og den temp du ahr fået opgivet passer vist meget
godt hvis den skal have en snert af rød i midten
hvor længe det tager, kommer helt an på antal kul, omkred på stegen osv. jeg
ville nok investere i et stegetermometer, et af dem med ledning på så man
kan se temperaturen uden at skulle løfte låget.
men regn med omkring en time, og igen hvis du har fisket den op af fryseren,
så kan den stadig være ret kold i midten og der går 15 min. mere.
men pakker du den godt ind når den hviler, så kan den sagtens ligge i 30
minutter uden at tage skade af det, så beregn hellere lidt for lang tid,
frem for lidt for kort

Søren

Fra : mcloud

Dato : 04-03-06 13:16

Hej

Jeg bruger kul med en god brandværdi og bruger også termometer.på weber 57
cm golden touch.

Plejer at stege indirekte og steger ca 30 -35 minutter ,så har mørbraden
opnået den kernetemp. som vi kan lide den ved 62 grader.

Bruger så restvarmen til hjemmebagte flüte.

Derefter hviler den 25 minutter og vores resultat er noget nær det perfekte
for os.

Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : news.tele.dk

Dato : 05-03-06 14:12

Tak for alle de gode råd, den blev perfekt. Skal helt sikkert prøves igen