skyggefrit dualhead
Fra : Leonard

Dato : 03-03-06 13:55

Jeg har i lang tid irriteret mig over at der er skygger på den venstre
af mine 2 skærme, som kører på et ældre Matrox G400 Dualhead.
Skyggerne kommer fra det, der vises på den højre skærm, på den måde at
vinduesrammer og farver kan anes i baggrunden.
Skærmkortet kører multi-display i 2560x1280.

Er der nogen gode bud på et andet skærmkort, der kan vise
skærmbillederne rene uden skygger?
Det skal være med passiv køling og skal kun bruges til kontoropgaver,
altså ingen 3D-spil og andet vildt.
Skærmene er 17" fladskærme Acer AL1716.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-03-06 00:06

> [...]
> vinduesrammer og farver kan anes i baggrunden.
> Skærmkortet kører multi-display i 2560x1280.

Mener du ikke 2560x1024, dvs. 1280x1024 på hver skærm?

> Er der nogen gode bud på et andet skærmkort, der kan vise
> skærmbillederne rene uden skygger?

Det burde dit Matrox nu gerne kunne, måske er det defekt?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 05-03-06 11:12

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> wrote:

>Mener du ikke 2560x1024, dvs. 1280x1024 på hver skærm?

Jo, skrive/huske fejl.

>Det burde dit Matrox nu gerne kunne, måske er det defekt?

Ja, det burde det, men når det nu ikke kan, og kortet er gammelt, så
kan det nok bedst betale sig at købe et nyt.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Esben

Dato : 05-03-06 23:00

> [...]
> skærmbillederne rene uden skygger?
> Det skal være med passiv køling og skal kun bruges til kontoropgaver,

Spørgsmålet er vel om det kan være et kabel/skærmproblem.

--
Esben

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 06-03-06 10:32

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
> [...]
> skærmbillederne rene uden skygger?
> Det skal være med passiv køling og skal kun bruges til kontoropgaver,

På arbejdet kører jeg med et dualhead FX5200 kort uden skygger. Jeg ved ikke
om mit har blæser, men jeg ved at mange FX5200 kort er blæserfrie.
Ovenikøbet understøtter det 3D (men er det langsomste 3D-kort på markedet).

Niels Dybdahl

Fra : Zox

Dato : 07-03-06 20:04

Tro det, eller ej - men jeg har faktisk stadig fornøjelsen af at sidde her
med Matrox G400 Dualhead... Kortet - og resten af maskinen for den sags
skyld - er jo rene museums-genstande, men fungerer stadig 100%... Ingen
skygger, flimmer eller nogen problemer, på trods af, at jeg har brugt det
flittigt siden 1999. Saf'sus'me mange timer!!! Men jeg har skiftet min
monitor (Sony 420 GS) ud, da der var begyndt at komme skygger i højre side.
Enkelte har ment at skygge-problemerne på min "afdøde" skærm skyltes, at en
kraftig højttaler med strømforsyning til den anden højttaler, stod for tæt
på monitoren.

/Zox

Fra : Leonard

Dato : 07-03-06 20:54

"Zox" <zox@pc.dk> wrote:

> [...]
>skygger, flimmer eller nogen problemer, på trods af, at jeg har brugt det
>flittigt siden 1999. Saf'sus'me mange timer!!! Men jeg har skiftet min

Men du bruger så kun en skærm.
Mine skygger er på den ene af to skærme.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/