Brunch til 50 pers.
Fra : Marianne Black

Dato : 02-03-06 20:59

Hej,

Jeg er kommet til at love at stå for en brunch til 50 personer.
De vil gerne have bl.a. røræg og bacon. Kan det overhovedet
lade sig gøre til så mange personer? Kan man lave røræg i ovnen?

Med venlig hilsen
Marianne

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-03-06 21:12

On Thu, 2 Mar 2006 20:58:49 +0100
"Marianne Black" <dmbla@pc.dk> wrote:

> [...]
> De vil gerne have bl.a. røræg og bacon. Kan det overhovedet
> lade sig gøre til så mange personer? Kan man lave røræg i ovnen?

Jeg ville lave det i forvejen på et par pander og så kun lige stege der
så det bliver næsten stift. så hæld det over i en bradepande og dæk til
med staniol. Hold lunt.
Lige inden servering smider du det lige 2 mins i ovnen og så er det
lige som var det lavet lige inden servering.

Bacon ville jeg enten lave i ovn eller mikrobølgeovn, da det hurtigt
bliver et svineri at lave det på pander.

Desuden ville jeg stege små (gode) cocktail pølser, backed beans,
cherry tomater og så også riste en god omgang toast.

Dertil frisk frugt, kaffe, the, yugurt og hvad man ellers kan finde på.

velbekomme

Fra : padre

Dato : 02-03-06 22:26

Måske pandekager ? Dem kan man også lave dagen i forvejen og så varme i en
mikrobølgeovn. husk at fugte dem med lidt vand, så de ikke bliver tørre af
det.

--
padre

Fra : Max

Dato : 03-03-06 08:20

Hej

> Måske pandekager ? Dem kan man også lave dagen i forvejen og så varme

Nej, de skal laves ca. 1 minut før de spises, pandekager mister
utroligt meget ved at blive gemt. Lav en opstilling med 4 blus og
4 pander og så lav dem til udlevering direkte til gæsterne.

Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 03-03-06 10:47

Det er ikke min erfaring - når det gælder brunch laver jeg ofte
pandekager dagen i forvejen og køler dem ned med madpapir mellem hver
pandekage. Når de er bagt lægger jeg dem i køleskabet i en
frysepose, som jeg suger tom for luft. Når de skal bruges varmer jeg
dem i mikrobølgeovn efter at have stænket vand på dem, så de ikke
tørrer ud. Jeg har tit stakke af pandekager liggende i fryseren på
den måde, så man fx kan få dem til morgenmad, og oplever ingen
kvalitetsforringelse værd at tale om.

Fsva røræggene i øvrigt - ja men kan godt lave røræg til 50, men
jeg ville foreslå at gøre det i 2 til 3 omgange á 20 æg og i et
vandbad

--
padre

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-03-06 10:59

> Fsva røræggene i øvrigt - ja men kan godt lave røræg til 50, men
> jeg ville foreslå at gøre det i 2 til 3 omgange á 20 æg og i et
> vandbad

Men er det nu også alle 50 gæster der spiser morgenmad?
Jeg mener, selv om vi har 50 gæster på arbejdet der skal have
morgenbuffet hvor røræg indgår, er det da ofte nok med en enkelt, god
stor grydefuld - der er jo også meget andet at vælge imellem...

--
Michael

Fra : Milla

Dato : 03-03-06 15:35

Marianne Black skrev:
> Jeg er kommet til at love at stå for en brunch til 50 personer.
> De vil gerne have bl.a. røræg og bacon. Kan det overhovedet
> lade sig gøre til så mange personer? Kan man lave røræg i ovnen?

Jeg har lavet bacon i ovnen, og frosset pandekager ned, med efterflg.
opvarmning, og de blev alle spist (og tro mig, der var mange!)
Røræg kan jeg ikke huske, blev vist lavet på 2 store pander. Men jeg har
lige været til brunch, hvor røræggen var lavet i et lerfad med låg. Så
mon ikke det også kan komme i ovnen?

Mvh Milla

Fra : Milla

Dato : 03-03-06 15:37

Marianne Black skrev:
> Jeg er kommet til at love at stå for en brunch til 50 personer.
> De vil gerne have bl.a. røræg og bacon. Kan det overhovedet
> lade sig gøre til så mange personer? Kan man lave røræg i ovnen?

Jeg har tidligere lånt bogen "Festlige gæstebud" af Dorthe foged (64.1),
der er der udførlige vejledninger til forberedelse af mad til mange.
Bl.a. hvad der kan laves i forvejen.

Mvh Milla