Er det at snyde hvis...?
Fra : Colzen

Dato : 02-03-06 17:45

Hejsa.

Jeg har en diskussion med et par kammerater i øjeblikket.
Den ene er ved at strikke et lille program sammen som automatisk tager ens
spiller i Mohaa og læner skiftevis til den ene og den anden side, så man
bliver sværere at ramme i multiplayer spil over nettet.

Er det at snyde?

A. Siger nej, da det er en funktion der allerede ligger i spillet der bare
bliver automatiseret. Nogen kan gøre det og andre kan ikke styre så mange
funktioner samtidig.
B. Siger ja og sammen ligner det lidt med en aimbot (hvilket jo ikke er en
funktion i spillet).
C. Ved det ikke.

Hvem har ret?

Mvh
Claus Olsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-03-06 18:20

Colzen wrote:

> B. Siger ja og sammen ligner det lidt med en aimbot (hvilket jo ikke
> er en funktion i spillet).

Jeg vil dog ikke lige helt sammenligne det med aimbot, mere som et bummyjump
script. Det er en automatiseret proces som giver en fordele fremt for folk
som rent faktisk spiller spillet . Hvis han gør det manuelt er det i
princippet ok, lamt men ikke snyd.

Fra : Nicolai

Dato : 02-03-06 18:22

> [...]
> funktioner samtidig.
> B. Siger ja og sammen ligner det lidt med en aimbot (hvilket jo ikke er en

Automatik = snyd...

(Fuldautomatiske rifler er dog ikke ;)

Fra : preben nielsen

Dato : 02-03-06 19:05

"Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tager ens spiller i Mohaa og læner skiftevis til den ene og den
> anden side, så man bliver sværere at ramme i multiplayer spil

Nej, det er ikke at snyde. Men det får dig til at fremstå som en
skill-less noob

Og for en god spiller er du faktisk ikke sværere at ramme

Fra : Hagar

Dato : 02-03-06 19:18

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er ikke at snyde. Men det får dig til at fremstå som en
> skill-less noob
>
> Og for en god spiller er du faktisk ikke sværere at ramme

Jeg griner min bagdel i laser hver gang jeg ser en der mogger rundt i
hofterne for at undgå at blive ramt, for han kommer til at ligge ned i
sidste ende
Det gør det jo heller ikke nemmere at ramme når man sådan skifter fra side
til side, men ham om det.

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-03-06 22:39

Hagar wrote:
> [...]
> sidste ende
> Det gør det jo heller ikke nemmere at ramme når man sådan skifter fra

Og jeg kan kun tilslutte mig Preben og Hagar. Da jeg var allermest på
toppen, blev jeg da nogle gange beskyldt for at snyde af "moggerne". LOL
Men det var ligesom om at de med tilstrækkelig træning ikke var helt så
svære at få ned alligevel. Her ser jeg så lige bort fra de mest
latterlige af dem med aimbot, wallhacks osv.. May they R.I.P.

Fra : Hagar

Dato : 02-03-06 22:48

> [...]
> svære at få ned alligevel. Her ser jeg så lige bort fra de mest latterlige
> af dem med aimbot, wallhacks osv.. May they R.I.P.

Dem der snyder, de er kun med i spillet for at ødelægge det for andre, for
det de laver giver dem så absolut ingen status.
I vores klan, der bliver de banned lige med det samme, og der er ingen
undskyldning, og de kommer ikke på vores server igen, uanset. så det er ikke
så ofte vi møder dem, og vi møder dem ikke igen på vores server.
De må efterhånden også have det svært, for der er immervæk mange servere der
kyler dem ud med det samme.

Hagar

Fra : Colzen

Dato : 02-03-06 20:30

Tænkte nok at der var lidt delte meninger

Jeg kan nu ikke helt beslutte mig for om det er snyd eller ej.
Men min personlige mening er at dem der vugger er sværere at ramme da jeg
altid skyder efter hovedet for at give dem en hurtig og smertefri død, bare
fordi de skal slåes ihjel behøver man jo ikke at torturere dem

Mvh
Claus Olsen

Fra : Christian TC

Dato : 02-03-06 23:05

"Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> wrote in message
> [...]
> altid skyder efter hovedet for at give dem en hurtig og smertefri død,
> bare fordi de skal slåes ihjel behøver man jo ikke at torturere dem

Jeg synes det er snyd Og egentlig kan jeg heller ikke forstå at nogen
gide spille med det. Det fedeste er helt klart at spille helt uden
hjælpemidler og så bare være god til det. By the way, så synes jeg stadig
MOHAA er et af de fedeste spil som jeg har spillet og jeg kan stadig blive
helt grebet af det selvom det er så gammelt. Sjovt nok har de andre 2.
verdenskrigsspil aldrig tiltalt mig i helt samme grad som MOHAA. Og
tilsidst: følelsen når man har nedlagt en med sin riffel, one shot / one
kill, det er bare den fedeste :) Især når man spiller klan og det er en
vigtig kamp.

--
Mvh Christian TC
Fluefiskeri er spild af tid, tænk på hvor små de er!"

Fra : Hagar

Dato : 03-03-06 00:05

> [...]
>
> --
> Mvh Christian TC
> Fluefiskeri er spild af tid, tænk på hvor små de er!"

Har din klan en hjemmeside ?

Hagar
http://www.sergeant.dk/

Fra : Tony

Dato : 03-03-06 00:09

> [...]
> funktioner samtidig.
> B. Siger ja og sammen ligner det lidt med en aimbot (hvilket jo ikke er en

Jeg mener bestemt at C har ret

Tony

Fra : mop

Dato : 03-03-06 09:40

HUmm hvis jeg ikke husker forkert så har alle spiller en HITBOX om kroppen
som vist her
(for Enemy territory ) http://www.et-center.com/?page=articles&id=43
så vil det ikke hjælpe at virkke fra side til side.
jeg kender ikke HITBOXEN i Mohaa så men min
ligeframe mening er at det ikke har nogle mening,
og jeg gantere at det taget både fps og general hastighed ud af spilet

men prøv at spør her
http://www.punksbusted.com/forums/index.php?showforum=40
de ved hvad der er snyd

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-03-06 01:16

> [...]
> funktioner samtidig.
> B. Siger ja og sammen ligner det lidt med en aimbot (hvilket jo ikke er en

Selvfølgelig er det snyd.

Til A: at sigte er også en del af spillet. Må man så køre et program der
sigter for en, bare fordi man ikke kan styre det?

Generelt er programmer/scripts, der hjælper en til at "spille bedre", snyd.

mvh Frank

Fra : preben nielsen

Dato : 05-03-06 09:15

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:440a2dd2$0$11162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Generelt er programmer/scripts, der hjælper en til at "spille
> bedre", snyd.

Sikke noget forfærdeligt vås. Ja, eksterne ting såsom aimbots,
wallhack etc. er snyd. At få sin egen karakter til at bevæge sig
via de dertil lavede funktioner er ikke snyd ! Binder en tast til
funktionen, som skifter våben til grenat og derefter kaster den og
skifter tilbage til det oprindelige våben, så er det ikke snyd !
... så er det at brugertilpasse spillet indenfor spillets
muligheder.

Hvis du ikke mener at man må tilpasse spillet til sig, så måske du
skulle prøve at binde frem, tilbage højre og venstre til hhv. Y,
L, W og U Hvis der er cvars og kommandoer, som ikke må
benyttes, så håndterer Punkbuster den sag. Kombinationer af
kommandoer, som kan puttes i config-filer (scripts) er aldrig
snyd - det er en funktionalitet som er lavet for at du kan bruge
den. Om man så vælger at bruge det eller ikke behøver det er en
anden sag..... men det er aldrig snyd !

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-03-06 10:25

preben nielsen wrote:
> [...]
> skifter tilbage til det oprindelige våben, så er det ikke snyd !
> .. så er det at brugertilpasse spillet indenfor spillets

Er det så sort og hvidt? Det synes jeg nu ikke. Det giver stadig en
fordel overfor dem der ikke ved hvad det er, og/eller ikke ved hvordan
man gør. Man spiller jo ligesom ikke på lige fod, så en bedre spiller
kan sagtens tabe til en lidt dårligere der forstår at skrive nogle
linjer ind i en config-fil....

> [...]
> snyd - det er en funktionalitet som er lavet for at du kan bruge
> den. Om man så vælger at bruge det eller ikke behøver det er en

Jeg har endnu aldrig gjort brug af det. Jeg kunne nok hvis jeg satte mig
for at undersøge det. Måske har jeg bare den håbløst gammeldaws
opfattelse, at spillet bør spillet i den oprindelige ånd.

Ovennævnte er skrevet med et blink i øjet, så tag det nu ikke alt for
højtideligt

Er der nogen der har nævnt røvskubberne i Spearhead og Breakthrough? Jeg
var ved at falde ned af stolen af grin, de første gange jeg så det. Så
kan man vist ikke synke lavere, bogstaveligt talt Meget realistisk
må jeg sige....

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-03-06 10:54

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> var ved at falde ned af stolen af grin, de første gange jeg så det. Så kan
> man vist ikke synke lavere, bogstaveligt talt Meget realistisk må jeg

Forklaring udbedes. :)

- Martin Petersen

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-03-06 11:14

Martin Petersen wrote:

> Forklaring udbedes. :)

Jamen de skøjtede simpelthen rundt på røven. Lidt ligesom hvis du kunne
løbe i skrædderstilling. Men bevægede sig lige så hurtigt som os andre,
af og til virkede det som om de var hurtigere, men det kan have været en
optisk illusion. Dermed fyldte de også mindre og var sværere at ramme.
Måske andre kan forklare det lidt bedre, men glemt det har jeg ikke

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-03-06 11:05

> [...]
> oprindelige våben, så er det ikke snyd ! .. så er det at brugertilpasse

Den med granaten er lige på grænsen, og jeg har ikke lyst til at komme ud i
en længere diskution. Lad mig i stedet komme med et andet eks. som jeg synes
er snyd. Eksemplet er gammelt og jeg ved ikke, om det stadig virker efter
div. opdates, med princippet er der. Man laver et script der zoomer, stopper
op (faktisk tror jeg, at man træder et lille skidt tilbage, for at få riflen
til at blive helt præcis, efter man lige har bevæget sig), skyder og zoomer
ud igen. Nu kan man spurte rund med 100 i timen, mens man har et
one-shot-one-kill våben, som skyder helt præcist. Det er snyd! Man kan fint
gøre det manuelt, og hvis man kan finde ud af det, så er det helt fint, men
bare fordi man er tastespasser (og det er jeg selv, hvis det skal gå for
hurtigt behøver man ikke at snyde.

> Hvis du ikke mener at man må tilpasse spillet til sig, så måske du skulle
> prøve at binde frem, tilbage højre og venstre til hhv. Y, L, W og U

Hvad har det med sagen at gøre? Er det er script eller et program...?

> [...]
> lavet for at du kan bruge den. Om man så vælger at bruge det eller ikke
> behøver det er en anden sag..... men det er aldrig snyd !

I div. turneringer har de regler for hvad man må putte i ens config. Her
sidestiller de mange scripts med snyd, og jeg må sige, at jeg er enig.

mvh Frank

Fra : TommyF

Dato : 05-03-06 14:55

Syntes enhver form for bindkey er 'uærligt' dog ikke til SAY
commandoer, jeg er efter 2 års træning istand til at løbe/hoppe/leane
på samme tid med kun en hånd, eneste ulempe ved min finger stilling er
at jeg ikke kan bevæge mig bagud, så flytter jeg hele hånd stillingen
og det koster lidt tid, men det hele foregår med venster hånd og våben
kontrol med musen og højre hånd.

Hej Hagar, altid hyggeligt at game på jeres server. X-OUT