Battlefield II - er jeg blevet for gammel!~
Fra : Lars Jensen

Dato : 02-03-06 17:09

Hej alle

Jeg har af en kollega købt Batllefield II, og morer mig gevaldigt online.

Noget tyder dog på, at jeg må være blevet for gammel, for jeg er absolut
ingen match for andre på de servere jeg connecter til :)

Jeg spiller mest på "Ranked" servere, men jeg må indrømme at jeg får
woopass.

Er der nogen kneb jeg ikke kender til? Manualen er meget kortfattet, og
giver ikke ret mange hints. Jeg synes ofte at jeg ligger og sniper, og
skyder den samme modstander 3 gange, uden at det har effekt - jeg smider
4 panserværnsraketter mod tanks, intet sker - jeg fyrer salve efter
salve af i ryggen på modstandere, intet sker - men omvendt, så lider jeg
ofte selv en skæbnesvanger død af blot et enkelt eller 2 skud... grrrr

Er det mig der ikke har fattet det helt endnu?

Lars B

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-03-06 18:19

Lars Jensen wrote:
> Jeg har af en kollega købt Batllefield II, og morer mig gevaldigt
> online.

Det er også et gevaldig sjovt spil.

> Noget tyder dog på, at jeg må være blevet for gammel, for jeg er
> absolut ingen match for andre på de servere jeg connecter til :)

Øvelse gør mester!

> Jeg spiller mest på "Ranked" servere, men jeg må indrømme at jeg får
> woopass.

Jeg uddeler med glæde ovennævnte.

> [...]
> jeg fyrer salve efter salve af i ryggen på modstandere, intet sker -
> men omvendt, så lider jeg ofte selv en skæbnesvanger død af blot et

Tanks rammes bedst bagfra, eller på selve larvefoden forfra, husk at du kan
styre missilet ved at holde knappen inde og følge målet. Sniperiet kan jeg
ikke hjælpe dig med, da jeg finder det dybt kedeligt at snipe. Ellers undlad
at bevæge dig mens du skyder, hvis du skal ramme en langt væk. Har
modstanderen ikke set dig, kan du lige vente et øjeblik med at skyde til
sigtekornet er blevet mindre. Desuden får du bedre præcision (afhængigt af
våben) ved at bruge sigtekornet.

Mit favoritvåben er DAO-12 (Anti-tanks unlock), da det er ret godt i
nærkamp - Anti-tank missilerne er også ret gode til at pille snipere ned,
eller en jeep med 4 nemme mål for den sags skyld. Håndgranater har jeg også
meget sjov ud af, men de kræver meget øvelse at placere præcist. Med lidt
træning kan man ramme modstandere man kun kan se på radaren. At spille medic
finder jeg også ganske fornøjeligt, især hvis man er i en god squad. Med
patch 1.2 er support gået fra at være ringe men sjove, til at være lidt for
stærke.

Husk at reloade ofte. Løber du tør for ammunition i et ubelejligt øjeblik,
er pistolen ok til at redde skindet. Eller hvis der kommer mange modstandere
stormende, kan man satse på at droppe en håndgranat (kort højreklik) og løbe
om hjørnet og så ellers komme væk.

> Er det mig der ikke har fattet det helt endnu?

Givetvis.

mvh
Jeppe Seidelin Dam / HardToHit

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-03-06 18:58

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> Det er også et gevaldig sjovt spil.

Enig - det er første gang i lang tid jeg morer mig med spille online...

> Øvelse gør mester!

Jamen, jeg øver og øver :)

> Jeg uddeler med glæde ovennævnte.

Og jeg træner og træner så jeg kan gøre det samme...

- cut masser af rigtig gode tips -

Mange mange tak! Det var yderst brugbart - det må jeg se om jeg kan få
lidt ud af i nat :)

> Givetvis.

Hehe...

> mvh
> Jeppe Seidelin Dam / HardToHit

Lars B / ZulFo[dk]

Fra : Brian Lund

Dato : 02-03-06 21:12

> [...]
> salve af i ryggen på modstandere, intet sker - men omvendt, så lider jeg
> ofte selv en skæbnesvanger død af blot et enkelt eller 2 skud... grrrr

Jeg har lagt mærke til at når jeg ser folk spille, der sjældent eller aldrig
spiller FPS, så er det slet ikke nær så opmærksomme på hvor fjenden kan
være, eller hvad de selv skal gøre for at være mindst synlige! - Og at de
ofte lyder af "tunnelsyn" - De set kun det som er umiddelbart lige rundt om
sigtekornet...

Såh, træning, træning, træning ;) - Husk at kig om hjørnerne hvis du løber
forbi et, og ellers skal lige ud! Man ved aldrig hvor fjenden gemmer sig,
han kan endda være lige bag dig!

Og for selv at undgå at blive skudt, så husk på at du kan skjule dig i
buske, eller mørke hjørner! - Lad være med at lægge dig på toppen af en
bakke, hvor din silhouet står ud mod himlen!

En anden ting er at mange oftest står op og skyder, og endda på fuld auto! -
Hvis du vil ramme noget som er længere væk, så skal du ned på maven, og om
på enkeltskud, eller skyde korte byger (2-3 skud)...

Brian

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-03-06 21:43

Brian Lund wrote:
> Såh, træning, træning, træning ;) - Husk at kig om hjørnerne hvis du
> løber forbi et, og ellers skal lige ud! Man ved aldrig hvor fjenden
> gemmer sig, han kan endda være lige bag dig!

Ja, jeg så en i min squad blive jagtet af en gal mand med en kniv, så jeg
fyrede maskinkanonen i jeepen af mod kniv-tåben. Med det resultat at min
squad-makker troede at jeg skød mod ham hvorfor han fyrede en granat ind i
til mig... Derefter havde jeg godt nok lyst til at trykke page up. Men ok,
han sagde da undskyld efter jeg forklarede ham tingenes sammenhæng. Jeg fik
i øvrigt ram på manden med kniven.

mvh
HardToHit

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-03-06 11:53

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> [...]
> han sagde da undskyld efter jeg forklarede ham tingenes sammenhæng. Jeg fik

Teamkill synes jeg er noget der sker meget ofte - men det kan vel ikke
undgåes. Hvis man spiller efter høj score (ikke ikke bare for at hygge
sig som jeg gør) må man vel tage chancer, eller netop ikke tage chancer,
og skyde på alt der umiddelbart bevæger sig, og som ikke lige har givet
sig til "kende"...

> mvh
> HardToHit

Lars B

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-03-06 00:57

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som jeg gør) må man vel tage chancer, eller netop ikke tage chancer, og
> skyde på alt der umiddelbart bevæger sig, og som ikke lige har givet sig

Da jeg startede med BF2, synes jeg også, at det var svært at se, hvem man
skulle skyde, altså svært fordi man kun har 1/2 sekund til at bestemme sig
Men nu går det meget godt. Ok, det hænder, at der smutter en enkelt
kugle eller to ind i en blå, men det hører til sjældenhederne.

mvh Frank

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-03-06 13:31

Frank K. Jensen skrev:
> [...]
> Men nu går det meget godt. Ok, det hænder, at der smutter en enkelt
> kugle eller to ind i en blå, men det hører til sjældenhederne.

Det samme her - det sker stadigvæk. Som oftest lige efter en respawn
hvor nogen kommer rendende omkring et hjørne - så får de sgu noget bly,
for en sikkerheds skyld :)

De fleste af mine "teamkills" bliver dog lavet hvis jeg har taget
kontrol over bådskanonen på Wake Island - den har det med at smide
varmestyrede missiler efter vores egne fly, i stedet for fjenden :)

Som oftest er folk dog tilgivende :)

> mvh Frank

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-03-06 11:51

Brian Lund wrote:

> [...]
> ofte lyder af "tunnelsyn" - De set kun det som er umiddelbart lige rundt om

Det synes jeg ikke er så slemt. Jeg synes selv at jeg har rimelig
overblik, men nok slet ikke i det omfang jeg selv går og tror :) (det er
der noget der tyder på, iflg. mine stats! :)

> Såh, træning, træning, træning ;) - Husk at kig om hjørnerne hvis du løber
> forbi et, og ellers skal lige ud! Man ved aldrig hvor fjenden gemmer sig,
> han kan endda være lige bag dig!

Det er oplevet flere gange, og man bliver også bedre og bedre til det...

> Og for selv at undgå at blive skudt, så husk på at du kan skjule dig i
> buske, eller mørke hjørner! - Lad være med at lægge dig på toppen af en
> bakke, hvor din silhouet står ud mod himlen!

Det tænkte jeg faktisk lidt på i nat da jeg spillede, og gjorde en del
mere ud af at anvende omgivelserne.

> En anden ting er at mange oftest står op og skyder, og endda på fuld auto! -
> Hvis du vil ramme noget som er længere væk, så skal du ned på maven, og om
> på enkeltskud, eller skyde korte byger (2-3 skud)...

Hehehe, et rigtig godt råd - jeg har faktisk hele tiden bare tømt det
ene magasin efter det andet efter mine fjender, men igen, i nat prøvede
jeg at lade være, og bare bruge korte bursts, og det virker faktisk som
om du har ret. Enkelte velplacerede "korte byger" er bedre..

> Brian

Lars B

Fra : FedeDorit

Dato : 02-03-06 22:23

> [...]
> en skæbnesvanger død af blot et enkelt eller 2 skud... grrrr
>
> Er det mig der ikke har fattet det helt endnu?

Hvis du er over 20 år og kunne tænke dig at joine en klan som osse er til
hygge....så kig forbi www.muttley.dk
Vi har BootCamp og Drill-Sergeants til nye folk som dig :)
Så kom frisk og oplev teamwork når det rigtig spiller...

Fra : mop

Dato : 03-03-06 09:55

her er lidt info om BF2 som er ret god

http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

her er en anden Dansk Clan, flinke mensker jeg spiller tit på deres server
gode admin

jeg er ikke medlem af XxX

http://www.x-x-xclan.dk/

jeg er medlem her http://www.be-rtcw.com/forums og det handler om
WOLFENSTIN Det Bedste team spil i verden.
ja ... det er gammel men godt

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-03-06 11:54

FedeDorit wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du er over 20 år og kunne tænke dig at joine en klan som osse er til
> hygge....så kig forbi www.muttley.dk

Jeg er faktisk 37 - men jeg er "herre lam déer", altså total N00b (man
lærer noget!! :) - så jeg ved ikke om jeg ikke hurtigt ville blive smidt
ud :)

> Vi har BootCamp og Drill-Sergeants til nye folk som dig :)
> Så kom frisk og oplev teamwork når det rigtig spiller...

Jamen, det vil jeg checke ud! :)

Lars B

Fra : Keldo

Dato : 03-03-06 12:07

jeg er 35 og gunnery sergeant, må jeg også lege med?

Fra : FedeDorit

Dato : 03-03-06 14:57

"Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg er 35 og gunnery sergeant, må jeg også lege med?

Ja sgu :)
Vi er faktisk MANGE som er over 30 og som har kone,bil,hus etc,etc.

Så kom frisk!

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-03-06 15:20

FedeDorit wrote:

> Ja sgu :)
> Vi er faktisk MANGE som er over 30 og som har kone,bil,hus etc,etc.
>
> Så kom frisk!

Jeg har kun bil, ingen kone - så jeg har endda masser af tid til at
spille, når jeg ikke er på job :)

Lars B

Fra : Michael

Dato : 04-03-06 01:29

....og jeg er 32 og familiefar/Special Ops med 10.200 point.
Spiller dog kun én gang ugen, men formår dog at give de fleste lidt
modstand.

Michael

Fra : Mikael Schøler

Dato : 03-03-06 13:11

Lars Jensen wrote:

> Jeg er faktisk 37 - men jeg er "herre lam déer", altså total N00b (man
> lærer noget!! :) - så jeg ved ikke om jeg ikke hurtigt ville blive smidt
> [...]
Når nu du har den alder så kan jeg kun anbefale dig at kigge forbi
www.damage.dk. Vi er en flok ældre gutter der spiller for hyggens skyld,
har egen server og en venskabsklan som vi spiller med/mod ofte.

Mvh
Mikael
[damage]Easy_Target

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 05-03-06 12:22

Mikael Schøler wrote:

> Når nu du har den alder så kan jeg kun anbefale dig at kigge forbi
> www.damage.dk. Vi er en flok ældre gutter der spiller for hyggens
> skyld, har egen server og en venskabsklan som vi spiller med/mod ofte.

Det lyder fint.
Men en lille bøn: Ku I ikke tage at lave jeres side generelt
html-kompatibel, så alle os med Firefox også ku se den?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-03-06 14:23

Henrik Stavnshøj wrote:

> [...]
> Men en lille bøn: Ku I ikke tage at lave jeres side generelt
> html-kompatibel, så alle os med Firefox også ku se den?

Det har jeg brølet længe efter, og jeg ved det er på vej :) Indtil
videre så kan du bookmarke vores forum, for det er der det meste foregår
alligevel :)