Emballage-høflighed
Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-06 16:22

I Netto købte jeg en fortræffelig Hennesy cognac og da jeg skulle ind
til proppen, skulle jeg hive en stanniol-flik
der var påtrykt PLEASE TEAR OFF

Hvem pleasede jeg andre end mig selv ?

Mens proppen var af, eller rettere lidt før, købte jeg KIMs
"Samsøgaard" franskekartofler, hvis emballage svælgede i
naturskønheden
på både denne Kattegat-ø og på Læsø
*hvor saltet var sydet* !

Natrum-chlorid er lissom natrium-chlorid, ikke?

Og når ekstrusionsmaskineri og fritureolie på nogle hundred grader har
smadret kartoffelskivernes proteiner og amylosestivelse etc
så gad jeg godt se et blindfoldet smagspanel der kan smage om chips er
af ny vildmosekartofler eller årgamle 3 sorterings kartofler

De var gode, sprøde og ikkefedtfattige, men vænner man ikke folk af ,
fra at læse det småtrykte, ved at våse?

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 02-03-06 16:36

>I Netto købte jeg en fortræffelig Hennesy cognac og da jeg skulle ind til
>proppen, skulle jeg hive en stanniol-flik
> der var påtrykt PLEASE TEAR OFF
>
> Hvem pleasede jeg andre end mig selv ?

- jeg så engang en pose peatnuts hvorpå der stor skrevet: Instruktion - åbn
posen, spis nødderne ...

ras

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 02-03-06 17:53

> I Netto købte jeg en fortræffelig Hennesy cognac og da jeg skulle ind
> til proppen, skulle jeg hive en stanniol-flik
> der var påtrykt PLEASE TEAR OFF
>
> Hvem pleasede jeg andre end mig selv ?

Fabrikanten - hvis ikke du havde hevet det af, havde du jo aldrig drukket
indholdet, og så havde du ikke købt den næste flaske

Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-06 21:06

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message

> Fabrikanten - hvis ikke du havde hevet det af, havde du jo aldrig
> drukket
> indholdet, og så havde du ikke købt den næste flaske

Er livet ikke for kort til høflighed af typen
"Du går ind i en butik eller restaurant og ejeren bruger resourcer på
at tigge og bede dig om at komme igen og øge hans indtjening for hans
skyld"

Er det ikke nok at skrive "åbn her" eller "træk ud i fligen" , og
komisk at krive "vær sød at åbne her"

Høflighed er fiktiv velvilje. Samuel Johnson

Høflighed er reguleret ligegyldighed. Paul Valéry

Høflighed er velvilje i småting. Thomas Babington Macaulay

Høflighed er ofte kendetegnet på en kejtet beskedenhed.
Nietzsche

Smilet er en social pligt

Smiles form the channel of a future tear. Byron
(1788-1824)English Poet

Rædde mennesker er i almindelighed meget høflige. Charles
Dickens (1812-1870)English Novelist

En Mand uden smil burde aldrig åbne en butik. Kinesisk
Ordsprog