Oste handler med en god Reblochon i kbh?
Fra : morten.b.johansen@gm~

Dato : 28-02-06 10:34

Hej gruppe.

Leder efter en oste handler med en god Reblochon i KBH?

Fra : padre

Dato : 28-02-06 20:06

<morten.b.johansen@gmail.com> wrote in message
> Hej gruppe.
>
> Leder efter en oste handler med en god Reblochon i KBH?

Jeg kender ikke reblochon, men de 2 bedste ostehandlere i Kbh skulle iflg
min far, som nærmest har viet sit otium til at finde de bedste forretninger
i BKbh, være

OSTEHJØRNET ApS
Store Kongensgade 56
1264 København K

Tlf: 3315 5011

og

Valby Ostelager
Valby Langgade 53
2500 Valby
Tlf: 3630 1182

Jeg kender af egen erfaring den sidste. Hvis de har en reblochon bør den
være god.

--
padre

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-03-06 08:33

Den 28 Feb 2006 01:33:34 -0800, skrev morten.b.johansen@gmail.com :

> Leder efter en oste handler med en god Reblochon i KBH?

Reblochon er en beskyttet ost, hvilket betyder at kravene til dens
fremstilling er nøje defineret. En Reblochon er derfor nærmest pr.
definition "god".

Men om du så kan finde en god ostehandler der har den, er en anden snak.
Hvis du kender en god ostehandler, så få ham til at tage den hjem til
dig.

Hvis du skal bruge osten til Tartiflette, kan du alternativt prøve med
en Morbier.

--
Kent Oldhøj

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-03-06 08:46

Den Wed, 1 Mar 2006 08:33:02 +0100, skrev Kent Oldhøj :

> Men om du så kan finde en god ostehandler der har den, er en anden snak.
> Hvis du kender en god ostehandler, så få ham til at tage den hjem til
> dig.

Hvis det SKAL være Reblochon, så kan den bestilles på fromages.com.

--
Kent Oldhøj

Fra : morten.b.johansen@gm~

Dato : 06-03-06 09:23

Vi fandt en på frb, kan ikke huske navnet på handlern, Tartiflette´n
blev helt perfekt! :) Men det var en dyd fornøjelse, osten kostede 120
kr!

Fra : Ole Christiansen

Dato : 07-03-06 10:43

<morten.b.johansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Vi fandt en på frb, kan ikke huske navnet på handlern, Tartiflette´n
blev helt perfekt! :) Men det var en dyd fornøjelse, osten kostede 120
kr!
For 100 gr. eller hvad. ??
/Ole

Fra : morten.b.johansen@gm~

Dato : 07-03-06 11:10

Nahh mener det var 400 gram de var på...