Kort til ny pc
Fra : Pipeline

Dato : 28-02-06 02:05

Jeg er ved at bygge en ny pc til knægten, men har lidt problemer med at
finde et grafikkort.

Maskinen kommer til at bestå af:
CPU: Athlon 64 3500+
RAM: Kingston ValueRam 2x512MB (3200Mhz)
BUND: AsRock 939Dual-Sata2 med x16 PCI-e
HD: Seagate Barracuda IDE

Den skal fortrinsvis bruges til spil a la WOW. Men skal kunne køre alle
spil, dog uden at det behøves at være tip-top prof gamer kvalitet.

Økonomisk går smertegrænsen ved 1400 kr.
Personligt er min religion mest til ATi-kort, men alle forslag modtages
gerne. Kortet skal have både VGA og DVI udgange.

Jeg har kigget lidt på forskellige Radeon x800/x1600 kort, men kan sgu ikke
helt gennemskue hvad jeg skal lægge mest vægt på? En gennemgang af
forkortelserne XT, GT, GLO, PRO osv. er også meget velkommen.

MVH
Pipeline

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-02-06 20:10

"Pipeline" wrote

> [...]
> Personligt er min religion mest til ATi-kort, men alle forslag modtages
> gerne. Kortet skal have både VGA og DVI udgange.

Vi investerede i et Sapphire X800GT (AGP) da den den gamle TI4200 skulle
skiftes
Det har jeg ikke fortrudt

Performance ligger det som 6600GT
Det svinger lidt til begge sider, men performer bedre ved nyere spil samt
højere opløsninger

Prisen ligger omkring de 14-1500 kr
Muligvis er det billigere til PCI-e

- Peter